10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • cifuatwork
    #1752
    1.: A kerék vs. lánctalp vita mind a mai napig nem dölt el - az FCS prototipusa is két változatban, lánctalpal és kerékkel készül...
    2.: A bánya nem jó példának, ott ugyanis viszonylag jó utak vannak (vagy köves, vagy döngölt föld).

    A lánctalp egyik fő előnye a sokkal, de sokkal jobb terepjáró képesség. A lánctalpnál az adott területre nehezedő tömeg sokkal kisebb lehet, mint egy könnyebb, de kerekes járműnél -> laza, felázott talajon sokkal könnyebben mozog, nem sülyed el olyan könnyen, és nem ássa be magát, mint a kerék.
    Emiatt pl. az Ausztrál békefentartók dél-ázsiában (fejből nem emlékszem, de azt hiszem Kelet-Timornál) rövid úton hazaküldték a gumikerekes járműveiket, és a nemrég még selejtezésre szánt M-113 páncélzott szállító járművekkel folytatták a feladatikat...

    Az nem vitás, hogy kiépített utakon sokkal jobb a kerék, és amiatt is erős a "kerék-lobby", mivel ugye elvileg a "feltételezett" jövő csatái a városokban fognak lezajlani, ahol ugye a kiépített utak nem jelentenek problémát.

    Szóval nem harapnám le a kezem azért, hogy márpedig a jövő a gumikeréké, jelenleg valóban erre tendálnak a hadijárműfejlesztések, mivel a kerék olcsó és egyszerű, és elvileg a jövő csataterein nem lesznek hátrányban. Elvileg...