10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Cat #1751
    kb. fél éve láttam egy filmet a lánctalp és a kerék közötti összehasonlításról, és azt hozták ki a végén hogy manapság a kerék már sokkal életképesebb és hasznosabb, és a lánctalpat csak az amcsi gyártócégek lobbizása miatt alkalmazzák, de elvesztette létjogosultságát

    egyébként ugytudom az első harckocsiknál csak a hatalmas tömeg miatt alkalmazták a lánctalpat, mivel a technika képtelen volt legyártani olyan kereket, ami kibirja ezt a tömeget, és jobban el kellett osztani a súlyt a talajon. Manapság viszont már 240-320 tonna teherbírású, a bányákban dolgozó dömpereknél is kerék van (hátul párosan, elől egy-egy), tehát mondhatjuk hogy ez a technikai korlát megszünt. A keréknek számtalan előnye van a lánctalppal szemben, nemcsak egyszerübb a cseréje, karbantartása, de olcsóbb, nagyobb sebesség érhető el vele, kisebb a gördülési ellenállás -> kisebb a fogyasztás, nagyobb a hatótáv stb. szóval számtalan szempontból jobb lenne, mégis lánctalpat használnak.