-
Hoz_Hun #250 A 8-9 pályán járok. Az eddigi tapasztalataim:
Mint sokan tudjátok már a játék két nézetből játszható; a szokásos madártávlatból és harmadik személyű figura mögüli nézetből. Mind a kettő kell a játékban. Ezzel az új nézettel fokozták az akciórészt, ami tagadhatatlanul hangulatos, de nem feltétlenül hiányzott főleg úgy, hogy vannak pályák, amiket kifejezetten csak erre írtak, de általánosságban, ahol szabadon lődözhetünk ott le lehet hentelni a pályát taktika nélkül. Szerencsére egyre másra jönnek azok a pályák, ahol nem ölhetünk meg senkit. Itt tulajdon képen nem is kell 3-ik személyű nézetre váltani, hanem a jól megszokott Desperado stílusban lehet játszani. Szerencsére a fő 5 karaktert nagyon hamar megkapjuk (a 6. még várat magára).
A játék grafikája nekem bejön. Az átvezetőket kezdem megszokni, de először borzalmasan gagyinak találtam. Ilyen képregényszerű képeket mutat amit „alá szinkronizálnak”. Azért manapság ennél jobbat is el tudok képzelni. Az időzítő funkciót alig-alig tudom használni, főleg pause hiányában (legalábbis én nem találtam olyan pause-t, ami alatt szabadon működött volna az időzítő funkció). Ha valaki rájön arra, hogyhogy lehet azt beállítani, hogy amikor valamelyik szereplő, akit épp nem irányítunk, de meglát egy ellenséget, azt lője le, szóljon. Azt meg lehet csinálni, hogy egy adott gonoszt, ha meglát lelövi (az időzítőt „amint meglát”-ra állítjuk és kijelöljük az szerencsétlent), de azt hogy általánosságban tüzelni kezdjen azt nem. Ergo ha figyelmetlenül, hagyok hátra valakit akkor azt birka mód lemészárolják és valaminek a védelmére sem hagyhatom hátra.
A játékhoz adott kézikönyv (ami magán a korongon is rajta van pdf-ben) egyszerűen csapnivaló. Még az sincs benne, hogy a különböző karaktereknek mi a speciális képessége. Ezeket ugyan a játékban többnyire elmondják, de pl a néger csávónál a nitrót vagy mi az a zöld tégely (ezen kívül van dobható dinamit és bontásra való dinamitköteg is) még nem tudom mire kell, mert csesztek beavatni (oké majd kitapasztalom, de akkor is milyen má, hogy nincs leírva sehol). A zenéje viszont nagyon jó. Igaz, hogy visszaköszön a motívumokban az ismert westernek taktusai, de attól ez még nagyon hangulatos.
Találkoztam egy „bug”-gal: ha valaki beleütközik leírom. Van egy pálya ahol egy körbe rendeződött karavánt támadnak meg az indiánok és nekünk kell megvédenünk a telepeseket. A pálya leírásában az áll, hogy ha valamelyik farmert meglövik akkor a Doc.-kal gyógyítsuk meg, azonban játék közben egyszerűen nem engedi. Hiába van nála 7-10 kötszer a telepeseknél nem használja. Ez egyébként egy tipikusan akció rész; kis szekerekkel körülvet részben állnak hőseink a telepesekkel és a szekerek körül lovagló indiánokat kel több hullámban lemészárolnunk, akik kifejezetten szegény farmerekre céloznak. No taktika csak lövöldözni kell. Mivel fentebb leírtam, hogy területet nem sikerült bevédenem a szereplőkkel, így hiába volt ott négy főhős Sanchezal mészároltam egyedül (volt golyószórója neki hehehe).
Ja a megoldás a bugra. Még a roham előtt Cooperral rohanjunk körbe és üssük le az összes telepest,… igen a nőket is. Ha nem tesszük meg lelövik őket, és nem tudjuk gyógyítani őket. Figyeljünk oda, ha magukhoz térnek üssük le őket újra.