• neevous
    #25166
    1. te még mindig nem mondtál egyetlen konstruktív javaslatot sem.

    Szerintem a Pana G sorozat ebbe a kategóriába esik, mint alternatíva. Nem mondom, hogy azt kell venni, de szerintem azok sem rosszabbak összeségében

    2. a dxo-t te hoztad fel, nem én. Én beraktam 3 gépet ami Laza által megadott árnak megfelelt. a Sony mindenben magasabb pontszámot kapott. Azért szerintem egy fényképező esetében a szenzor a legfontosabb, de lehet tévedek és mondjuk a gép színe az... ez esetben ott a Pentax :)

    A DXO nagyjából arra jó, hogy hogy nagyjából be tudd lőni az erőviszonykat, de tényleg csak nagyjából, mert abból indul ki az egész, hogy a mostani RAW-ok nem esnek át semmi feldolgozáson, ami nem igaz. Általánosságban elmondható, hogy a mostanában boltban kapható m4/3-os gépek szenzorban jobbak a Canon APSC-knél és nagyjából hozzák a pár évvel ezelőtti Nikon/Sony szintet. Szerintem egy D90 szint szenzorban, 16 megapixeles felbontással kevés embernek lehet kevés, ennek tükrében gondoltam hülyeségnek, ami írtál, hogy Olyt csak azok vesznek, akik a kinézetre izgulnak, amúgy képminőségük fos. Akkor 7D-t is azok vesznek, akik fos képminőséget akarnak?
    Amit mondjuk nem veszel számításba, hogy mennyire melósak az adott gép RAW-jai utómunkában, mennyire pontosak a színek, stb... Ebben mondjuk a CCD szenzorok rohadtul jók, hiába relatíve szar az M9-es Leica a DXO scoreban, ha alapérzékenységen szerintem az egyik legjobb gép a piacon (és ezt más is így gondolja LINK). Ide jöhet még a JPEG motor, ha valaki JPEG-ben lő. Szerintem a rawhoz képest a Fuji és az Olympus JPEG-ek emészthetőek.
    A képminőség nyílván egy szempont, de nem az egyetlen. Egy jól összerakott gépet sokkal inkább szeretsz használni, egy milcnél szempont lehet az EVF nagysága, felbontása, színei, képfrissítése, lagja, az elérhető obik (ebből a szempontból a Fujik is nagyon kívánatosak), az ergonómia (én például utálom az Oly E-M5 gombjait), az AF és a stabi (tök jó, ha jó a magas ISO-d, de mi van, hogy 3-5 stoppot fog a vázstabid?). Amúgy szerintem a most piacon kapható nagyszenzoros gépek közöl már mindegyik több mint jó. Bocs, hogy megint Ming Thein-t linkelek, de ezt ide muszáj: Points of sufficiency: do you really know how much is enough?.

    3. az hogy elmentél ad hominimbe az meg a szinted mutatja.

    Köszi, én a személyeskedésből nem kérek.

    4. itteni választékban ez a két obi van ami hasonló tulajdonságokkal bír. de megnéztem volna a digitcam és 220volt árakat is de nem találtam m4/3 obikat. Ergo marad az angol. Nem tudom mennyire ekvivalens, nem néztem teszteket. 50/f1.8 volt amit kerestem és ezt a kettőt találtam.

    Az Oly 45-ös mintaboltban 105k, minusz 15% a klubtagságival. Alapvetően az Olympus jobb obi, de sokkal inkább célszerszám is portréra. Szerintem ehhez sokkal közelebb van a 60-as Sigma, mind minőségben, mind látószögben, de nekem az ekv. 75mili az mindig a senki földje volt. Ha potréra kell, akkor Oly 45mm/Sigma 60, ha meg általános felhasználásra, alapnak, akkor a Sonynál van a 35mm 1.8, Sigma 30mm 2.8, m4/3-adra pedig a Pana 20 1.7, PanaLeica 25 1.4, Olympus 25mm 1.8, Sigma 19mm 2.8.