10632911461528009486.jpg




WikiRedditGun Guide Sailing GuidesHomepageGun Guide 2.0Térkép

HOLLAND oldalon PVP szerveren vannak a magyar játékosok. A klán pedig a KURUC névre hallgat.
Discord link: https://discord.gg/96xkpq8egZ
  • Kata
    #387
    Némi infó a játékról, ha valakit érdekelne.

    - A játék várhatóan csúszás nélkül idén júniusban jelenik meg.
    - A játék havidíjas lesz, 5 euro körüli pénzről beszélnek, de hivatalos forrás ezt még nem erősítette meg, igaz nem is cáfolta.
    - A játék jelenleg closed beta, azaz zárt béta teszt alatt van a megjelenésig (már jó ideje egyébként). Ha jelentkezel, először megnézik, hogy az adataid, életkorod (18+), géped hardvere megfelelő-e, majd a szűrőn átment emberek közül besorsolnak párat. Bár most már megvan a szükséges létszám a teszthez (1500-2000 ember), úgyhogy valószínűleg már nem kerül be senki így a finisben.
    - A játék fix dátumos, 1720-ban játszódik. Az idő telik, de az évszám nem fordul át, konstans. Miért pont 1720? Ez az az időszak, amikor a kalózkodás virágkorát élte, bár már a nagyhatalmak elkezdték a harcot ellenük. Ebben a korban vált olyannyira csábítóvá, könnyű meggazdagodási lehetőségnek a kalózkodás, hogy sokan Európából csak azért hajóztak a Karib-tengerre, hogy ott kalózkodásból szedjék meg magukat. Gyakran maguk is valamely birodalom hajóján legénységként mentek át, ott aztán vagy megszöktek, vagy zendülést szítottak, és rögtön volt egy rabolt kalózhajójuk is. Az 1660-as évek előtt még elég kis volumenben kalózkodtak, nem voltak elszemtelenedve, 1740 után pedig a nagy európai birodalmak már komoly katonai flottát szereltek fel a kalózok (és egymás) ellen.
    - Miért pont a Karib-tenger? Ebben az időszakban már gyakorlatilag lezajlott a telepesítés, és európa hajói már csak a szajrét hordták innen - ezekre a hajókra vadásztak a kalózok is.
    - Négy nemzet van jelenleg a játékban, mégpedig az angol, a spanyol, a francia, és választható "nemzet" a kalóz is. Már a karakter generálásnál is látható, hogy nemzetenként jellemző öltözetet kapnak a figuráink.
    - A játékban 3 fő irány szerint játszhatunk: kereskedhetünk, csempészhetünk árukkal, vagy kalandozhatunk, felfedezhetünk, illetve haditengerészeti tisztek lehetünk védeni az ország, vagy politikai érdekeket, esetleg kereskedő hajókat a kalózok elől. A kalózkodás szabadon választott mindenki számára, de nem fő tevékenységi kör. Természetesen bármikor bármelyik metódus szerint játszhatunk, ahogy éppen kedvünk tartja. Lehetünk akár privateer-ek is, azaz egy nemzet engedélyleveles kalózai.
    - A diplomácia szerves része a játéknak, a diplomácia fő meghatározó elemei a nemzetek, amelyek ebben a korban háborúban álltak egymással. Ugyanúgy szervezhető céh (klán) más játékosokkal, mint más játékokban. A céhes rendszer lesz a diplomácia dinamikus, játékot alakító része.
    - Ugyanis PVP rendszerben nem csak más játékosokkal harcolhatunk, hanem akár városokat is elfoglalhatunk. Természetesen ez utóbbihoz nem elegendő egy ember, itt jön képbe a céhes csapatjáték. A városok felügyelete előnyökkel jár majd (kivethető adó, a városban minden olcsóbb a birtokosoknak, stb.)
    - A harcrendszer PVP és PVE módon is zajlik a játékban. A PVE rendszer hivatott a biztonságosabb fejlődésünket támogatni, NPC hajók és katonák ellen gyakorolhatunk tapasztalati pontokért, hogy aztán játékos ellen is kipróbálhassuk magunkat, vagy akár a térség rettegett, fosztogató kalózává váljunk. A hajó hajó elleni küzdelemre ha sor kerül, a kép némi töltés után egy "harcmezőre" tesz be minket az ellenféllel együtt. Ebből ha épp nem vagyunk támadás alatt, bizonyos idő után kiléphetünk a nyílt tengerre. Illetve harcunkba más külső játékosok is becsatlakozhatnak közben. A játékban óriási szerepe van a szélnek (erősségének és irányának), lévén ez hajtja a ladikokat. Célszerű jól manőverezni, és kihasználni a hajótípusok előnyeit, elkerülni hátrányait. Vannak kis méretű, kevés ágyúval felszerelt gyors, mozgékony hajók, vannak hatalmas, 3 ütegfedélzetes, lassú, de rendkívül strapabíró sorhajók, és a kettő között még vagy 50 hajótípus szolgál "átmenetként". A hajókon NPC legénységünk látható, ahogy dolgoznak: riffelik a vitorlákat, újratöltik az ágyúkat ha kell, egyszóval láthatóan "él" a hajónk. A hajónkon egyébként válthatunk nézetet, ilyenkor szabadon mászkálhatunk a fedélzeten, illetve bemehetünk a tiszti kabinokba. A hajók kidolgozottsága nagyon részletes. Hajóinkkal nem csak ágyúzhatunk egymást kerülgetve, hanem ha sikerül a másikhoz épségben odaérni, meg is csáklyázhatjuk. Ekkor átugrálhatunk NPC legénységünkkel az ellen hajójára, és kaszabolhatjuk a kapitányt és legénységét, aki lehet NPC, vagy szintén játékos. Ha valakit elsüllyesztenek, vagy fedélzetharcban legyőzik, az visszakerül hajójával a legközelebbi kikötőbe. Meg kell javítania/javíttatnia a hajóját, magát felgyógyítani. A hajó maximális "hp-ja" (durability) minden egyes elsüllyesztés alkalmával csökken valamelyest, tehát ha valakit túl sokszor a fenékre küldenek, előbb-utóbb új hajót kell készíttetnie. A harc azonban nem ér véget a tengeren, a városokban, és a városok környékén a vadonban is lehet kergetni, öldösni egymást a zsákmányért, vagy magáért a városért. Tehát hajónk mellett karakterünket is folyamatosan fejleszteni, tréningezni kell. Többféle fegyverhasználat van a játékban, ezekben jártasságot lehet szerezni. Azonban hajóinkhoz a nyersanyagokat is magunknak kell előteremteni. Számtalan fejleszthető skill van, érdemes céhen belül a játékosoknak megosztani, hogy ki miben lesz nagyon jó, hogy minél előbb magas szintre kerüljetek ezekben, és egymásnak segíteni tudjatok.
    - A városokban vannak NPC-k, akik némi történeti keretet adnak a térségnek, vagy a településnek, hogy fogalmunk legyen arról, mi történik és miért. A városokban zajlik a társasági élet is gyakorlatilag, itt találhatók kocsmák, bárok, boltok, feketepiacok stb. A küldetéseket is városokban vehetjük fel - rengeteg lesz belőlük. Érdemes a játék elejétől kezdve már önzetlenül összedolgozni a minél előbbi fejlődés és gyarapodás érdekében, ráadásul 2-3 hajós kis karavánokat már nem mernek megtámadni a kalózok, így nagy értékű árukat is viszonylagos biztonsággal lehet eljuttatni távolabbi helyekre. A játék tere a "csak" Karibi térség ellenére hatalmas és részletes, több mint 100 városka vár felfedezésre és elfoglalásra.
    - Kidolgozott piacrendszer várja a kereskedni vágyókat, karakterünk által készített vagy kitermelt holmikból is itt tudjuk eladni, amire nincs szükségünk. Nem kell folyamatosan hirdetni, kiabálni, míg árulsz, nyugodtan elmehetsz enni, fürödni, megsétáltatni a kutyát.
    - A játék összességében kellemes, ám eléggé addiktív ("jaj még ezt megcsinálom, mielőtt lefekszem"). A tempója a játékoshoz alkalmazkodik: ha akarod, nézelődsz, hajókázol, ülsz a kocsmában és chatelsz a haverokkal, ha pedig úgy akarod, adrenalinpumpa, miközben vadászol a kereskedőhajókra, majd megküzdesz a zsákmányért. Kissé unalmas része a skillek fejlesztése magasabb szinten, ez - mint minden mmorpg-ben - igényel némi farmolást. Ám jó hír, hogy nem mindenféle skill farmjánál kell folyamatosan a gép előtt is ülnünk, mert a karakter csinálja magától jó darabig. A játék hangulatát alapvetően a korszak jellegzetes hajói és telepesvárosai, valamint a Karib tenger gyönyörű vidéke adja meg, zenéje is egész jó (bár még nincs benne minden, ami a végleges verzióban lesz), a hangok, effektek nagyon jók, pl. ha óvatlanul nem tekered le a hangerőt, mert élvezed a tenger susogását, egy sortűz olyan robajt csap, hogy szétmegy a dobhártyád. :) Szerencsére a karakter harcot is kikupálták a hack'n'slash stílusból, és rengeteg vívási mozdulat, alapállás teszi színesebbé, hatékonyabbá. Figyelem! A játékban nincs mágia, és varázslás. Valamint a játékban szereplő puskák, pisztolyok a korhoz megfelelően kezdetlegesek, megsebesíteni jó valakit vele, de aztán kard ki kard. A sok kézifegyver mellett hajóink is különböző tulajdonságú ágyúkkal szerelhető fel, és többféle lövedéket küldhetünk az ellenfélre, melyek által okozott roncsolások látványosan meg is jelennek a célponton, a törésmodellek részletesek. A hagyományos skuló lyukakat üt a hajótesten, a kartács (láncos) skuló tépi a vitorlákat sajttá, majd rongycafattá változtatva, a sörét (grapling) pedig irtja az ellenfél személyzetét, és azok vízbe esnek, meghalnak a fedélzeten. És van egy újfajta lövedék is, ami pedig kimondottan az árbocok letarolására jó (le is dől az ellenfél árboca), de a vitorlákat is rendesen megtépi.
    Szóval elég részletes, és szabad játék, lesz mivel eltöltenetek az időtöket, valószínűleg aki beleszeret, más játékra úgysem lesz ideje/kedve. A grafika díjat is nyert az E3-on, a víz valami félelmetesen jó, és a hajó sem "idegen" ettől a közegtől, teljesen hitelesen ringatózik a hullámokon. Ja van vihar is, amely azért kicsit leamortizálja a hajót (főleg a vitorlázatot) ha belekerülünk, illetve állítólag lesz benne némi misztikum (legendás tengeri szörnyek pl.). Egyedül ami kicsit zavaró lehet, hogy néha sokat tölt az interaktívok (jelenetek, nézetek) között, főleg ha városba lép az ember, ahol sok játékos dekkol éppen.

    Dióhéjban(!) ennyi, ha valakinek kérdése van, eressze el. :)