• hzx
    #147
    Hm, ez nem abban az értelemben gazdasági érdek, ahogy te gondolod. Nyilván az exkluzív játékok azért vannak, hogy egy adott géptipust erősítsenek, de ez nem érvényesül 100%-ban a konzol/PC átíratokra. Vegyük pl. a GT3-at, amire sokan mondják, hogy a világ legjobb autóverseny szimulátora, és sok PC-s rajongó szeretné látni PC-n is. A Sony mondjuk eladott belől 7 milliót (ha érdekel, megnézem a pontos számot valahol). A ráfordítás x dollár volt (fejlesztés, stb). Felmerül, hogy ki kellene adni PC-re is. A PS2 masszívan eltérő felépítésű a PC-től (itt az X-es játékok nagyobb sansszal indulnak a PC-s megjelenésre), ezért az átiratbe bele kellene feccölni mondjuk x/2 vagy x/3 dollárt. A PC-s eladások viszont sehol sincsennek a konzolosokhoz képest, a legjobb játékokból is csak 1-2 millió körül fogy, az autóversenyszimulátor pedig egyébként is rétegjáték. Azaz x/2 esetén 3.5 milliós, x/3 esetén mondjuk 2.3 milliós eladást kellene produkálni, hogy megtérüljön a befektetés. Mivel a legjobb esetben sem menne el több, mint mondjuk 300e darab, az átírás fel sem merül. A GTA azért lesz X-en is, mert kész a PC port, ahonnan már csak pár hónap az X-es optimalizálás.

    De, ahogy Elvis is mondta, nem kell amiatt aggódni. Minden platformon van elég sok játék, hogy ne unatkozzon az ember. A konzolok esetében egyéb megfontolsok is szólnak a multiplatform játékok ellen, pl. az, hogy ha minden játék lenne minden gépen, akkor a hw lenne az egyetlen tényező, ami alapján konzolt venne az ember, és ez a PC-s hw iparhoz hasonló ámokfutást eredményezne a gyártók között, ami se nekik, se a játékosoknak nem érdeke.