• Árnyvadász
    #1049
    FAR CRY: DEMO

    Azt hiszem eljött az idő, amikor lezajlik egy korszakváltás a grafikai megjelenítésben. A FAR CRY minden eddigi játékmotornál szebb, gyakorlatilag megmutatja az utat a jövő grafikai megjelenítése felé. A nagy négyes egyik tagja, szerintem még a nagy DOOM III-nál is ütősebb belsőtér megjelenítéssel rendelkezik a kiváló hatást keltő bump mapping technológiának köszönhetően.

    Tegnap 8 órán keresztül játszottam a demóval. Az első öt perc után három cigit szívtam el kint az erkélyen csak a grafika miatt. Pedig akkor még minden Mediumon volt. Nem tértem magamhoz. Ez a program brutálisan szép és egetverően gyönyörű. Végre a PC megint ott van ahol megérdemli: Az első helyen!

    Aztán megelégeltem a Medium beállítást és mindent Very Highra raktam, plussz az egész 1024*768-ban futott. Na itt ért az első olyan sokk, hogy azt hittem padlót fogok. Nem akartam elhinni, hogy létezik ilyen grafika! Pedig igen. És amin még jobban meglepődtem, hogy lehet így is élvezetesen játszani vele! A konfigom pedig nem túl erős, de ha mindent High-ra tettem (és így is bebüntet), akkor gyönyörűen, élesen, tisztán és folyamatosan futott, egyedül a sok-sok játékidő után érezhető volt egy pici be-be rángás, de a játék élvezetes volt és folyamatos. Mind1, hogy ellenfelekkel harcoltam, vagy épp robbanás történt, vagy egyszerűen csak a motorcsónakból lövöldöztem, illetve mentem vele, mint a meszes.

    1.800Xp
    512DDR (266Mhz) 2-2-2-es latency time-al
    GF3TI200 128MB (csak emiatt a program miatt meg is húztam)
    Így az alap 175/400 helyett 225/480 lett az órajel.

    És ezen a konfigon minden High (de akár még Very High-on is) játszható, tűéles és gyors volt a program. Tehát nem igazán értem azokat akiknek csúcsmasinán is aggályaik vannak. Szerintem ott valami a driver-el nem stimmel, meg megint a szokásos Radeon mizéria van. Amúgy az 52.16-os driver van fent.

    RAM az elkélne még neki, de mint írtam ilyen beállításokkal is nagyon jól fut és eszméletlenül szép.

    Ami szédületes:

    Grafika, de ezt már írtam
    AI ami néha fura (beakad, kicsit vaksi) de az esetek túlnyomó részében: Nagyon jó!
    Sérülésmodell, rongybaba: Új etalon született.
    Fizikai motor: Havok szintű, de még jobb is annál, teljesen rendben van.
    Bump Mapping totálisan ütős! Erre van is egy sztorim, ugyanis lemerültem a vízbe, és belefulladtam, mert az egyik sziklán olyan bump map megvalósítás volt, hogy elfelejtettem felmenni levegőért.
    A környezet megvalósítása fantasztikus, meg az is, hogy minden növényt fújja a szél és az utólsó fűszálig minden lágyan ringatózik.
    A halak, madarak, vaddisznók és a hanghatások, teljesen egy tengeri szigetvilágot idéznek.

    VÍZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Erre nincsen szó. Nekem az jut erről eszembe, hogy a Morrowind vízeffektje ami etalon volt, az már nem az. Ehhez a vízhez képest az egyszerűen nem rúg labdába.

    A belső terek egy az egyben a DOOM III motor képi világát tükrözik, de a karakterek megvalósítása is abszolult mérhető a az új DOOM enginhez. Ráadásúl a bump mapping úgy megdobja az egészet, hogy őszintén nekem ez még jobban tetszett, mint amit a DOOM-ban eddig láttam. Alpha, az új videók, képek alapján.

    Döbbenetes de nincs LOADING a külső és belső terek közti váltás közben, ez egy hatalmas csillagos ötös a motornak! Így sokkal reálisabb a játék, olyan egynek érzi az ember az egészet.

    Az árnyékok, pláne a fegyveren megérnek egy külön misét. Ennél jobbat nem nagyon láttam még eddig. És a fegyverek is kellően kidolgozottak és részletesek.

    A mozgások is nagyon, jók és a motocsónak fizikájaával sincsen különösebb gond, mert élvezetes írányítani és közben lőni sem nehéz. Nagyon klassz.

    A textúrák fantasztikusan feszülnek mindenre, a sziklák tényleg sziklák a vízalatti növények, tényleg növények, a fű az tényleg fű vagy fűszál, és a tengerparti homokról vakítóan visszatükröződő napfény na az ami párját ritkítja.

    Engem teljesen levett a lábamról a program, bevallom még most így délelőtt is a hatása alatt vagyok, nem akartam elhinni, hogy ezt ki lehet hozni egy Vkártyából. Annak pedig kifejezetten örülök (bár reméltem és számítottam rá), hogy egy DirectX8.1 kompatibilis kártyával is bízonyít és teljes részletességgel lehet élvezni. Bár amikor anno vettem a kártyát, kifejezetten a DOOM III-ra vettem. Most már teljesen biztos vagyok, hogy annak is elég lesz, mert mint írtam a belső terekben egy és ugyanaz a két program. Max. a felbontást egyel lejebb kell venni, de ez majd kiderül nemsokára úgyis.

    Ami nem tetszett: De ez nem homályosít semmit a program tökéletességén:

    Nem lehet elkóricálni, megkerülni a szigetet, mert az érkező helikopterek, mindig kiszednek. Persze az okát értem, de azért mégis.

    Pár apróbb AI hiányosság, de ezt a DEMO-nak tudom be a véglegesben vagy kijavítják, vagy sajna nem, de szerintem ezt kifogják. Elakadásokra gondolok legfőbbképpen.

    A malac túlzottan ezüstszínű, inkább tűnik polcra helyezhető dísztárgynak, mintsem egy élő vadon élő malacnak, ettől függetlenül, ahogy elfut, meg mozog, na meg ahogy meghal az nagyon ász. De ez megint a rongybabát dicséri.

    Az ég csak statikus textúra. Nem mozog, nem csinál semmit. Ez kissé idejétmúlt, de van annyira szép és van annyi más látnivaló, hogy azért ez ne legyen gond.

    Néha a belső terek, de inkább a kis házikókban és a moló tájékán kissé kevés berendezéssel vannak ellátva, de nem túl zavaró, mindenesetre észreveszi az ember. Hisz láttunk már ennél bővebb kidolgozást is.

    Kár, hogy nincsen még több élőlény a tengerben.

    A messze lévő tárgyak, fák, textúrák kissé mosottak és nem túl kidolgozottak, de igazából ez fel sem tűnik, csak észre lehet venni, na meg írjon már valaki olyan motort, ahol még ez is kivan dolgozva. STALKER tudom. Egyenlőre így is a célnak megfelelő és bent a szigeten már egészen jól oldották meg, ott nem zavaró. Ha az ember kinéz a tengerre egy magasabb pontról mondjuk.

    Ami még tetszett: Maga a küldetés. Abszolult izgi és viszonylag hosszú is, no meg a vér terjedése a vízbe esett hullák után. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ... Nagyon ott van.

    Szóval zárszóként: Forradalmian új grafika és új technológiák (fizika, rongybaba, sérülésmodell, ballisztika) egyvelege a FAR CRY, aminek ráadásúl jó a játékmenete is, mert taktikus is, de lehet akár hentelősebb, és feltehetőleg remek sztori, plussz istentelenül jól kinéző belső terek, parával és rehgeteg bump mappingal, meg majd szörnyikék tömkelege, ami már a Fullt fogja jellemezni: Sok a duma, egyszóval:

    MEGJÖTT A KIRÁLY, ÉS ÉLJEN A KIRÁLY és ÉLJEN A PC újra sokáig!!!!