G_ArchAngel#1051
az rpg-nek az a lényege, hogy egy világban meg tudsz személyesíteni egy oda tartozó karaktert, kihasználva annak tulajdonságait, jellemét, és ezek segítségével részt venni a világ történetében.
Ugye a Diablo legnagyobb eltérése, hogy a karakter és a világ között szinte semmi kapcsolat nincs, nem lehetsz a környezetre és az abban élőkre hatással, mint pl. Morrowindben.
Az, hogy skilleket növelhetsz, az nem rpg, mert akkor a NOLF2 is az.
A Diablóban egy halott világban játszol kéttucat küldetéssel, és nemtöbb emberrel - unalmas és lehangoló.
Morrowindben egy céhnek, egy városnak, közösségnek tagja lehetsz, így felelhetsz meg a kihívásoknak, a BG-ben egy fantasy irodalomból részben megismert csapatot írányíthatsz, részt vehetsz a kapcsolatok kialakításában és mai napig egyik legjobb crpg történetben.
Az NwN az más, majdnem mmorpg, itt sokminden a DM-en és a mod-ok készítőjén múlik, ha vki játszott az NwN-re ráhúzott profi világ egyikében, az tudja, hogy jól összeszokott kis csapatok szinte élni tudnak abban a világban.
Ugye a Diablo ezekhez képest egy vérbő akció játék, ahol - számomra is ez volt - egy szánalmas cél vezérli a játékost: tápolás mindhalálig.