Vampire - Bloodlines
-
#6185
a White Wolf -ot 2006-ban felvásárolta a CCP Games, ők tervezték kiadni a Vampire Online-t ..
könyveket is adtak ki, bár egyre ritkábban, egészen 2013-ig.. viszont ezek már a 2004-ben "reboot" szándékkal elindított új World of Darkness vonalat képviselték (Vampire the Requiem, Mage the Awakening, Werewolf the Forsaken, stb..)
amikor kezdett elhalni az egész, a WW régi kreatív igazgatója nem akarta veszni hagyni a dolgot, így megalapította az Onyx Path Publishing-et, licenszelni kezdte a jogokat,
és rendkívül sikeres Kickstarter kampányokkal mondhatni torporból hozta vissza a sötétség világát..
majd 2015-ben jött a svéd Paradox, és az eredetileg amúgy is svéd White Wolf-ot kivásárolta a CCP -től .. mivel a Paradox már akkor is nem csak játékkészítő, hanem mint kiadó is tevékenykedett, sejteni lehetett, hogy nem csak klasszikus tabletop szerepjáték-szabálykönyvekre fogják pazarolni a jogokat, és várható pár számítógépes játék is..
miután a Vampire v5 szabálykönyvben megemlítik a Santa Monica-i Asylum-ot és annak "két" tulajdonosát a Voerman nővéreket, mondhatni hivatalossá, ténylegesen a világ részévé tették a Bloodlines játékot, lehetett bízni egy folytatásban
viszont a Paradox szerintem itt inkább mint kiadó szerepel..
a játékot a lógók alapján a Hardsuit Labs készíti, korábbi nevükön Zombie Studios, akik ahogy elnézem több FPS-t készítettek már..
(meg ahogy elnézem, azért 33%-os részesedést szerzett náluk a Paradox tavaly, szóval nem teljesen függetlenek)
amúgy a Harebrained Schemes-et is (Shadowrun Returns/Hong Kong/Dragonfall, BattleTech) is felvásárolták, voltak is pletykák, hogy ők meg valami Werewolf RPG-n ügyködnek..
balhé nem konkrétan a Brujah klánnal volt.. a Paradox miután megvette a WW-t, elég szabad kezet adott nekik, szinte önálló leányvállalatként tevékenykedhettek.. ők kiadták a VtM v5-öt, meg hozzá két kiegészítőt, az Anarch-ot és a Camarilla-t .. utóbbiba sikerült egy olyan fejezetet betenni, hogy Csecsenföld egy megvalósult káinia utópia, ahol a tucatjával kivégzett melegek esete nem más, mint egy fedősztori a maszkabál fenntartásához.. ez többeknél kicsapta a biztosítékot, és megindult az esztelen anyázás, meleg-gyűlölőnek és fasisztának kikiáltva a készítőket, függetlenül attól, hogy mondjuk az összes többi tartalom pont az ellentétjét mutatja (és ironikus módon az alapkönyvet pölö az rpg.hu -n is azért fikázták páran, hogy túlságosan meleg-párti..)
a Paradox próbálta menteni a menthetőt, szorosabbra fogták a pórázt, fejek hullottak a WW-nél, a könyveket ezentúl csak az ő jóváhagyásukkal lehet kiadni, a könyvek kiszállítását hetekre felfüggesztették és olyan példányokat szállítottak már csak ki, amelyből kivették a problémás részt..
(illetve mintha szó lett volna arról is, hogy a Camarilla és Anarch könyvet csak azok kapják meg, akik előrendelték és kifizették, és több példány nem készül belőlük, bár ennek sok értelmét nem látom...)
és a végére még némi plusz információ, azért az Onyx Path sem maradt hoppon, a White Wolf viszi a klasszikus World of Darkness sorozatot (Vampire the Masquerade , Werewolf the Apocalypse, Mage the Ascension , ...), ők meg a korábban már említett újabb verziókat, amivel eddig is foglalkoztak, csak immár Chronicles of Darkness -re átnevezve
azért együttműködnek a WW-vel (meg ezáltal a Paradox-szal), például a v5 Chicago by Night kiegészítőjét ők készíthetik el, szóval azt sem tartom lehetetlennek, hogy nem csak World of Darkness, hanem Chronicles of Darkness témában is lesznek játékok (hisz lényegében annak a jogai is a Paradox-nál vannak..)
Utoljára szerkesztette: Shiwo, 2019.03.22. 13:12:37