• Amiga
    #2941
    Derek Perez, az NVIDIA egyik sajtó szóvívője gyors választ intézett a GFX tulajok és Gabe Newell felé, hogy valamelyest tisztázzák az ATI Shader Day alatt elhangzott, illetve prezentált eredményeket.
    A Half Life 2 fejlesztése során az NVIDIA szoros technológiai kapcsolatot átpolt a Valve-val, azonban a Gabe által felvetett problémákra a Valve állítólag nem hívta fel a figyelmüket. Az NVIDIA számára érthetetlen, miért a 45-ös verziószámú drivereket használták, hiszen két héttel a Shader Day előtt azon voltak, hogy az 50-es verziójú driver a megfelelő sebességet nyújtsa. Derek Perez szerint a weben publikált HL2 teljesítmény adatok hibásak, mivel nem a Rel 50-es drivercsomagot használták, melyben többek között a Half Life 2 és egyéb új játékokra vonatkozó optimalizálások találhatók (talán épp ezért...). Állítása szerint a Rel. 50-es az eddigi legjobb driverkészletük, mivel jelentős optimalizálásokat hajtottak végre az egyébként igen jól programozható GeForce FX-en. A teljesítményt tovább növeli az általános shader optimalizáló, ami várhatóan nagyban megnyomja a kártya teljesítményét shader intenzív applikációkban.

    Tudomásuk szerint egyetlen - köddel - kapcsolatos hiba van a Rel50-es driverekben. A Rel50-es változat a játék előtt elérhető lesz. Derek szerint a GFX GPU-k legjobb teljesítményéhez némi specializált munka szükségeltetik.

    Az ATI és az NVIDIA GPU-k más és más megközelítést igényelnek programozás szempontjából, ezért valamelyik mindig hátrányba szorul, ha azonos kód-ösvényen futtatják a két grafikus magot...

    Gabe szerint azonban nem alkalmaznak kártya specifikus kódrészeket. Az ATI megfelelően, az NVIDIA viszont elég döcögősen kezeli a shaderekkel teli tesztet, sőt még egy NV3X specifikus optimalizálást is alkalmaztak, hogy megfelelő szintre hozzák a GFX kártyák teljesítményét. Feltehetőleg azért választotta Gabe a Rel 45-ös drivereket, hogy tiszta, HL2 specifikus kódrészek nélküli drivercsomag mellett mutassa meg mire képes a GFX. Továbbá felmerül a kérdés: a GFX esetében minden játékhoz külön optimalizálás szükségeltetik a megfelelő teljesítmény eléréséhez?

    (LY éjszakai denevér szakosztályának köszönhetően!) A Beyond3D egyik szerkesztője - Dave Baumann - is közzétette az ATI Shader Day-es élményeit. Elmondása alapján az ATI ismeretterjesztő bemutatót tartott a sajtó számára a shaderek működése kapcsán. Gabe Newell is hivatalos volt a bemutatóra, ám a megbeszélt szövege helyett a tesztelést mostanság körbeölelő lila felhőt oszlatta fel az egybegyűltek előtt. Kifejtette, mennyire elegük van a mostanság divatos, agyba-főbe hekkelt tesztprogramokból. A felhasználó ezek alapján dönt, elblattyog a boltba, megveszi a játékot, majd azt tapasztalja, hogy kártyáján döcögős a játékmenet. Ezen felháborodva visszaszállítja a játékot, mondván a játék silány teljesítményt nyújt. A játékfejlesztő pedig jelentős bevételkiesést könyvelhet el ebből adódóan. Ekkor az ATI embereit is meglepve előkerültek a tesztadatok...

    Miért nem a Rel 50-es drivereket használta Gabe? Pont a fentiek miatt, Gabe-nek elege lett, amikor meglátták az NVIDIA HL2 specifikus optimalizálásait az új driverben. Derek Perez már a kérdések megfogalmazásakor tudta kérdéseire a választ...

    Hardwired...