Árnyvadász#2723
A belső felépítése más a chipnek, a 9800-as széria már abszolult a DX9-es effektekre épít, míg a 8500-ös széria kifejezetten a DX8-ra van felépítve. Ergo a 8500-ösön a DX9-es effektek egyrészt nem lesznek olyan szépek, mint a 9800-ason, vagy egyáltalán meg sem jelennek, plussz a sebességben óriási különbség lesz. De a 9800-as a DX8-ban is sokkal gyorsabb a 8500-ösnél, tehát az összeségében is fejlettebb megoldás. Nem beszélve az órajelről: Mag, memória, értelemszerűen a 9800-as nagyobb frekvenciákon üzemel. Ez okozza a sebességnövekedést DX8 esetén. Hiszen architekturálisan a DX8-ra írt programokban a 9800-as ebből profitál a sebesség terén. Igazából a shaderek verziószáma a fontos és az ezeket kiszolgáló belső szerkezete a videóchipnek. Ezért van az, hogy egy új játék miért fut jobban egy újabb kártyán. Mert arra optimalizálták, arra a belső szerkezetre ami abban jelen van. A régi is tudja futtatni, de az már nem kielégítő sebességgel. A régi kártyának csak az lehet a mentsége, ha kellően gyors (tuning révén mondjuk), és akkor még valahogy ő is lépést tud tartani sebesség terén (fps számérték) ám látványban így is csökken a szépség, de ez érthető is.