• Alexease
    #3251
    Igen, de az a palya meg a hagyomanyosabb csempezett stilusu mappokkal keszult, igy a texturak meg vannak, elfogadhatoak, ott is csak az osszes shader hianyzik.

    De ha SimBin palya (ha az ottani konverteket nezzuk), akkor Ok a GTR2/RACE kozben/utan, mar ataltak az 1 nagy texturara (kornyezet), es arra pakolgattak sok apro, reszletes, shaderezett multitexturat. Azokbol a palyakbol csak az a nagy textura jon at, ami onmagaban (shaderek nelkul) eleg hitvany kinezetet biztosit:)

    Technikailag (:P)
    - Csempezett textura: a palya melletti minden ~2x2 vagy ~4x4 meteres negyszogben, egyedi mappok vannak (de hosszutavon ugyanaz), sajat texturaval (kinezet, pl. fu minta), shine mappal (fenyesseg, csillogas szabalyzas), bump mappal (egyertelmu:P) esetleg atlatszosag, tukrozodes stb.
    Ez kis teruleten jo minosegu latvanyt ad, de messzirol nezve nagyon csempes, egyhangu, zavaro.

    - "Terulet" texturazas: a palya minden 100x100 - 500x500 meteres teruletere 1 bazinagy texturat hasznalnak hatternek (festett vagy GoogleMap), es arra pakoljak ra a kisebb shaderezett mappokat (1x1 - 5x5 meterig). Igy messzirol nezve abszolut valtozatos, es kozelrol is minden negyzetdecimetere kulonbozo kinezetu lesz. De a shadereknek koszonhetoen, kozelrol is jo, mert azok adjak az igazi reszletreket.

    Igy az nKP editorban, ami csak a nyers texturat (mintat) hozza at, az a palyakonvert a nyero, aminel sok kis textura van es azok tartalmazzak a reszleteket is.

    Ha normalis editora lenne, akkor meg talan eljatszanek vele, de igy meg bottal sem nyulok hozza:D