• Roger6
    #2311
    Áhhhhh!!!

    És még mindig nem jegyzik meg az emberek: a jó setup ott kezdődik, hogy álmodból felkeltve elmondod minden egyes kanyar ívét, vagy csukott szemmel végigmész a pályán. Ez az alap. Na jó, a váltót be lehet lőni ezek nélkül is. Ha ez megvan, és tudsz 10 olyan kört menni, ami egymástól 1-2 tizedre van, akkor jöhet a setup. Hiszen ha nem tudsz konstans köröket menni, honnan tudod, hogy a setup állítás volt jó, vagy éppen egy ívet vettél másképp, mint az állítgatás előtt, esetleg rövidebbre vettél egy féktávot, amit ezek előtt nem?
    Régebben ezt utáltam a versenyeken is. Bejött a manus, azt sem tudta, hogy merre megy a pálya (ja, ez egy liga volt, tehát nem is public verseny), de egyből nyomta: aggyatok mán setupot! Minek ilyennek, kérdem én? Hát nem mindegy, hogy alap beállítással megy ki minden kanyarban a pálya szélére, vagy a legjobb setup-al? A másik meg az, hogy minden ember máshogy vezet, és saját magára írja a setup-ot, a vezetési stílusának megfelelően, amivel nem biztos, hogy a másik elboldogul.
    Tudom, rengeteget számít a setup. Én rFactorban tapasztaltam legelőször, hogy pl. a guminyomás mennyire fontos. Hihetetlen, majd egy másodperccel mentem jobbakat, csak emiatt. Sokat ér.... Ha ismered a pályát. Anélkül csak adatok a gépben. :)

    Természetesen ez nem rátok vonatkozik, hiszen itt nézegetem az eredményeiteket, csak gondoltam megosztom veletek ezt a kis dolgot.