-
Kotomicuki #13416 A Pirates! óta csal a gép, magasabb fokozaton egyre pofátlanabbul - ezért sem ajánlom a VH-kat, inkább köss bele mindenkibe normal-on, az még hihető eredményt produkál (ha már kihívásra vágysz). :D
Emlékeim szerint - mert EB óta sokat nem játszottam a Vanilla-val - , ha a két ponton - az egyiptomi 2-3, viszonylag közeli várost is zaklathat, de ott 6(?) kör alatt kész a barakk, másik 3-4(?) alatt a dárdavető-képezde... - egyből egységeket gyártok, hogy látszatra legyen helyőrség, akkor kissé visszavesznek a nyomulhatnékjukból - ha már él a hadiállapot, akkor, akár csak 1-1 körre is, de ostromolni, zaklatni az ellent (inkább üldözzön a nyílt színen, mint a városomba beszorítva ostromoljon). (A perzsa gyakran elmegy a sivatagba hódítani, ha nem bír velünk: a védtelenül hagyott városát ilyenkor feltétlenül be kell venni (ezek után már csak É-ÉK-ről várható komolyabb perzsa csapat, de az sem 10 körön belül - kém az útra, vagy torony, ha telik rá) - a MP elleni frontális lovasrohamok se sokat érnek, ha a közelben van a vezérünk és támadólag lépnek fel a társak is.)
A csaták elég kaotikusan alakulhatnak: a családtagjaid az egyetlen lovasságod - a fölös embereknek irány ez a két front, mert ők ingyen regenerálódnak - , míg a MP és a (kényszer)sorozott phalanx az egyetlen gyalogságod. Íjjászok ellen erdőbe, amúgy domboldalra - térkép-sarokba - , egymást védve (körív) felállva (ha túlerőben érzi magát a gép, akkor mindig támad, még ha a fél térképet is trappolták át az egységei...). A lovasság neki-vissza (roham-bónusz!, lehetőleg ne szemből) vagy üldöz/elcsal (lovasíjjászt, dárdavetőt) állandóan, gyalogos (a fürgébb MP, vagy a peltasztész) próbál oldalba kapni, akit lehet. De ezeket Te is tudod, csak ne VH-n akarj vigéckedni - pláne a Szeleukidákkal! :D
Az ellenséges családtagok ne nagyon éljék túl az összecsapásokat. A Long, Very Long lándzsaerdőre szemből érkezzen az ellen, úgy sokáig kitartanak - a házak közé, a szűk utcákba beállni velük, ha már más nincs - és ki lehet velük védekezni addig, amíg megtörik, felmorzsolódik az ellen: Védekező gyalogsággal (phalanx) soha ne akarj támadólag kezdeni, hacsak nincs meg a számbeli és/vagy minőségi fölényed az ellennel szemben. De mindig legyen kéznél egy családtag, vagy egység, ami a végső lökést megadja a morálbombádnak - kifárad egységek a leküzdhetetlen lándzsák ellen, majd oldalukba, hátukba egy lovasroham = pánikszerű menekülés.
Mindig küldöm a diplomatámat békét (soha nem a perzsákkal, vagy az egyiptomiakkal), kereskedelmi egyezményeket és szövetséget kötni (a pontusziak is előszeretettel lépnek be harmadik ellenségként a képbe...) - ha már van pénz - még a kör elején - , akkor vesztegetni (hátha bejön - egyiptominál nagyon ritkán - és megéri).
A sérült egységeket - ha csöndesedik a helyzet és gyűjtened kell vmire vagy ha már támadni óhajtasz - csak a legvégén felgyógyítani, hogy addig se vigyék a pénzt fölöslegesen: ez ugyan ostromot jelent(het), de ha ezzel (is) be lehet csalogatni egy kisebb seregét a tőrbe...
Parasztot max. milíciának/helyőrségnek (morálcsinálónak) képzek, mert másra nemigen valók - kivéve a Kelta/Germán (1 helyett 4 pontos támadás és védekezés) változatát, vagy ha már a kovácsműhely(ek) és/vagy a számukra bónuszt adó templom felépült...