-
SaGa Jr #3839 Igazi kihívást a játék során majd először a nomádok fognak jelenteni az új vadásztípusaikkal (meg bombázókkal és többféle masszív hadihajóikkal). Amikor először találkozol majd véletlenül avagy éppen feladat közben mondjuk a nomád strike carrier-rel (legalább nyolcszor akkora hajó mint a nomad battleship és több mint kétmillió pontot kell róla legyilkolni hogy megpusztuljon tehát több mint tízszer szívósabb mint egy battleship) az garantáltan nagy élmény lesz. Hát még ha lesz mellette mondjuk pár új kísérőhajó (cirkálók). De az igazi meglepit majd az oroszok (a coalition a starlancer-ből ami hátteréül szolgált a freelancer világának) jelentik és a Dom'Kavash (az ő hagyatékuk az a cucc ami Trent-hez kerül majd és ami miatt bajba kerülnek az alap sztoriban) hajók meg az ő ellenfeleik. Az orosz gépeket (legalábbis a vadászoakt) majd meg lehet venni és amint lehet érdemes is lesz.
De nem árt az óvatosság akkor sem ha Corsair vagy éppen Outcast rendszerekbe (Omicron Alpha, Beta és Gamma) mész mert ott bizony a hajók legalább fele már új típus lesz (nem az alapjátékban megismertek) és azok keményen fel tudják adni a leckét.
Nem kell azért nagy gubancra gondolni mert nagyjából egy szinten vannak a very heavy hajók egy bizonyos intervallumon belül, de határozottan kellemetlen tud lenni mikor egy böhöm VHF-et az istennek nem sikerül eltalálni mert jobban manőverezik mint egy sima heavy fighter avagy éppen az adja az ellenállásának igazi erejét hogy kétszer annyi a rajta lévő nano és shield töltő mint más típusokon vagy simán csak gyorsabb, netán teherhajókat megszégyenítő rakterű vagy simán csak kétszeres a fegyver energia bankja.
Én speciel nagy beruházást akkor csináltam mikor a negyedik feladat során leléptünk a Liberty rendszerekből és vendégül láttak a bázisukon a Lane Hacker frakció emberei. Na az ő bázisukon vagy 8 millát otthagytam a Griffin vadászért, ami egy very heavy fighter (maga a modell a Star Wolves játékból a naginata vadász ha jól emlékszem és onnan a U.S.S. logó is), jobban manőverezik mint az Eagle (nem olyan jól mint egy light fighter de majdnem és ez sokat számított mikor versenyezni kellett) és bár nem a legszívósabb gép, azért 6 ágyú, szép kis raktér, száp számú nano és pajzstöltő befért a 6 ágyúja mellé (lehetne tornya is csak az sajna előre nem tud lőni így én hanyagoltam). Ezzel az alapjátékban nem volt gondom (nem mondom párszor kicakkozták a gépet de azért nagy gondot nem okoztak az ellenfelek) és miután jobb thruster-t, plusz páncélzatot, egy erős plusz pajzstöltőt és az adv. champion graviton shield-et is beszereztem már könnyűvé vált szinte a játék. Mindaddig míg át nem vitt az új sztorivonal a plusz szektorokba. Na ott aztán hamar lecserélésre került ez a csodamasina a masszív orosz vasak egyikére ami jobban bírta a gyűrődést, plusz a koalíciós gatling ágyúkat sem felejtettem ott (ez egy nagy hatótávú, gyorstüzelő csúzli ami látszólag gyenge de keveset fogyaszt és igen messziről gyorsan végig tudja verni az ellenfelet így hamarabb nyírva ki azt minthogy gondot okozzon).