PlayStation3
  • Sir Quno Jedi
    #889
    TV vs. Moncsi (már uncsi)

    - Elárulom, a képek félbeszakadása akkor történik, ha az elektronsugár vertikális visszafutása alatt nem sikerül felfrissíteni a képet (erre van, ha van, a csodás Enable V-Sync). Sajnos flatpanel-eknél is jelentkezik, mert ott is van képfrissítés és ha pl. még csak félig van kész a kép, akkor a két felet egyszerre fogjuk látni és ez igen illúzióromboló. Nekem személy szerint az a tapasztalatom, hogy ez halmozódva jelentkezik TV-re kivezetve a gammák képét, de hogy miért azt csak találgatni tudnám (pedig az csak 2*25Hz). Ez a fantasztikusan idegesítő "effekt" term. pl. PS2-nél nem tud jelentkezni, hiszen ott a fix hardware-ben alapkövetelmény a képfrissítés szinkronizálása.

    - A TV valóban összemos egy kissé, de ez pl. filmeknél, FPS-eknél, autóversenyeknél, verekedős gammáknál stb. még előnyös is. Apró feliratokat term. nem nagyon lehet így kisilabizálni, de ezt a konzolprogramozók jól tudják és megfelelő fontokat használván a dolog magától megoldódik. Megjegyzem, nekem PC-n is gondjaim vannak a gammák hangyabetűivel, főleg hogy kissé rövidlátóra sikeredtem, de az alap konzolgammákban ilyen problémám valahogy még nem adódott, mert egy bazi nagy TV-n, a megfelelő méretű feliratokat még én is el tudom olvasni szemüveg nélkül. A képélességen pedig sokat segít egy RGB kábel, ami már anno az Amiga esetében is csodákat művelt !

    - Recék ?! Nos term. ez lehet kellemetlen, de mozgás közben ezek úgy sem látszanak és ráadásképpen vannak konzolgammák, ahol használnak anti-alias-t (tudjuk, hogy ebből is többféle van), erre legjobb példa a PS2-es Baldur's Gate (sose láttam hasonlóan jól sikerült FSAA-t), vagy a GT3, ahol a kocsik teljesen smooth-osak (igaz a háttérre már nem pazaroltak ilyenformán erőforrást, de ez nem is volt szükséges) és még sorolhatnánk. Az anti-alias sajnos nagyon erőforrás-zabáló effekt és inkább hagyják ki, de legyen a gamma stabil(!) 60FPS, mint hogy benne legyen és diashow-t bámuljak. Személy szerint PC-n sem használok FSAA-t, kizárólag nagyon kis felbontásokban éri meg vele kísérletezni, arról nem is beszélve, hogy a legtöbb FSAA megoldás mindössze összemos és homályosít, azaz csak rontja a képminőséget, akkor meg minek !

    Elárulom, hogy bizonyos gammákat PC-n is TV-re kötve használok, mert pl. egy UT2003 meccs igen ütős egy bazi nagy TV előtt ülve :-))) Csak mivel alapban nem köthetők a mai videókártyeszek RGB-n a TV-re, így mindig silányabb képük lesz, mint teszem azt egy PS2-nek RGB-vel és ez főleg jó TV-knél szembetűnő, de nagyon ! Persze vannak trükkös forraszgatások, stb. amivel lehet RGB kimenetet varázsolni egy v.kártyeszre, de én ezt inkább kihagytam az életemből és aranyozott SVHS kábelt használok, filmekehez, FPS-ekhez az is megteszi. Így PS2-n bámulom RGB-n a DVD-imet (aki nem látta RGB-n az nem tudja milyen állat minőség) , PC-n meg a DivX okosságokat. (Azért ehhez adalékként megjegyzem, hogy a PS2-höz adott RGB kábelek többsége DVD-lejátszáskor csak SVHS kábelként funkcionál, ezért nekem is törőkártyesszal megy a dolog és a különbség szemmel látható ! :-)))

    Konklúzió, hogy én is mostanság veszek (ha a magasságos Apeh is úgy akarja :-) egy bazi nagy, három sugárcsöves ipari kivetítőt és után a PS1/PS2/PC majd szépen megférnek a 3-4 méteres képen, mind RGB-n :-))) et voilá !!!