PlayStation3
-
Cvd #2298 Na akkor én már most megmondom, mit csesznek el a PS3-omnál:
"4 darab ilyen PU alkotja az ugynevezett processzort, ezen van egy fömemoria szerüség kb 64 mb-nyi és 32 darab APU" - Na ez a 32 db APU majd folyton áll körülötted és csesztetni fog hogy menjél már aludni/havat lapátolni/vidd le a szemetet/kapcsold ki azt a szutykot, tönkretéve a játékélményt.:)))
"a beégyazott memoria nem jo mert 512 mb-1Gb-ot képtelenség a chipre integrálni" - Persze. Meg ugye fél-egy giga ebből az akkori talán leggyorsabb, így méregdrága memóriából többe kerülne, mint az összes többi alkatrész. Nem véletlenül spórolnak a memórián minden konzolnál, mert mindegyik gyors és sok memóriát akar (mint minden), csak az árát meg lent kell tartani.
"tehát maga a ps3 48 darab sejtet tartalmaz összesen ami egyenként 32 gigaflopsos
ez összesen 1.5 teraflops ami nagyon durva " - Itt megint elragadott a fantáziád. Hosszas számolgatás után se jöttem rá, hogy hogyan jött ki neked a 48 db. sejt.:) Mert ugye a "CPU" (nevezzük így) valószínűleg 4 db. sejtből épül majd fel. Aztán azt írod: "hanem hasonloan épül fel mint a proci rész csak nincs rajt annyi sejt". Ha nincs rajta annyi sejt, akkor ez ugye maximum 3 lehet, akkor meg a végösszeg 7, ami nem 48. Ráadásul mindkét típusú sejt 32 gigaflops teljesítményű? A "CPU" meg a grafikus rész sejtjei is? Nem bűzlik ez egy kicsit?
Ráadásul tele van pontatlan meg logikátlan dumával az idézeted, pl:
"van benne integer és floating müveletvégzö egység
és 128 kb beintegrált ram" - Prociba nem integrálnak ramot, azt cache-nek hívják. Nem ugyanaz.
"ez azért jo mert mig a pc-ben a proci és vertexshader más nyelven programozhato" - Más nyelven? Mindkettőt nyugodtan lehet programozni DirectX alól. Az utasításkészletük meg természetesen különböző, hisz a két egység is különböző, viszont a 2 együtt is csak pár utasítással rendelkezik, egyáltalán nem nagy munka bevágni.
Ráadásul ennyiből máris kiviláglik a buktató:
"a ps3 maximuma olyan 1 milliárd polygon/sec lesz
egy framre jut kb 20 millio polygon" - Ez szép, nincs is gond vele. Csak a sok poligon még nem jelent szép grafikát, azt le is kell rendesen textúrázni, memóriával meg egyenlőre úgy tűnik, nem lesz negaon elengedve, hisz akkor túlságosan drága lenne (vagy nagyot bukna rajta a sony, mert ugye veszteséggel kell adnia, mint minden konzolt). Egyszer már bebizonyította a Sony, hogy a magas műveleti sebesség önmagában még kevés, emiatt gyenge a PS2 is. De gondolom csak nem szaladnak bele ebbe megint.:)