PlayStation3
  • versio
    #2287
    a ps3-rol pár szo:

    megnéztem a docsikat amik a neten fellelhetök,

    a ps3 sejtekböl áll , ez hasonlit egy procira
    van benne integer és floating müveletvégzö egység
    és 128 kb beintegrált ram
    ezeket hivják APU-nak
    a sebessége 32 gigaflops(=5 ps2) és 32 gigaips

    8 darab ilyen apu egy egységet alkot ennek a neve PU, ez az egység 1024 biten kommunikál a memoriával és a többi egységgel

    4 darab ilyen PU alkotja az ugynevezett processzort, ezen van egy fömemoria szerüség kb 64 mb-nyi és 32 darab APU

    ez csatlakozik egy input/output egységhez
    és a grafikus részhez ami nem hasonlit a ps2-ben levö GS-hez
    hanem hasonloan épül fel mint a proci rész
    csak nincs rajt annyi sejt
    ez is 4 részre oszthato , csak részenként nem 8 hanem 4 APU-t tartalmaz
    tehát összesen 16 -ot ezen is van kb 64 mega ram, gondolom a texturáknak, és ezen van még 4 darab pixelezö egység , meg 4 framebuffer memoria

    ez azért jo mert mig a pc-ben a proci és vertexshader más nyelven programozhato addig a ps3-ban ugyanabbol az elemekböl épül fel
    (a ps2-ben is ez a probléma)

    tehát maga a ps3 48 darab sejtet tartalmaz összesen ami egyenként 32 gigaflopsos
    ez összesen 1.5 teraflops ami nagyon durva

    ez 1500 megaflops !!!

    a 3ghz-es pentium4 kb 10 megaflops
    a gef FX kb 50 megaflopsos

    ebböl a teljesitményböl kiszámithato mekkora frekvencián fog üzemelni, valoszinüleg 4 ghz-en megy majd a ps3

    a docsi elég pontos és korrekt nem hiszem hogy fake lenne,valoszinüleg ilyen lesz a ps3
    és nagyon durva lesz !!!

    a ps2 a 6.4 gigaflopsával 75 millio polygont tud kirakni, ennél a ps3 kb 200-szor gyorsabb lesz
    a ps3 maximuma olyan 1 milliárd polygon/sec lesz
    egy framre jut kb 20 millio polygon
    ez elég egy final fantasy film szerü játék futtatásához !!!
    de a starwars meteoros jelenete se lehetetlen a ps3-al