PlayStation3
-
Cvd #1177 Úgy érzem, hogy elég érdekesen közelíted meg a képtördelés meg szaggatás esetét. Ahogy olvasom, úgy tűnik mintha csak vagy szaggatva vagy szétesett képpel lehetne játszani, holott ez a két véglet, a kettő között simán lehet rendesen játszani. Én pl. csak hírből ismerem a képtördelést, soha nem találkoztam vele. Pedig kikapcsolt V-sync-el használom a gépemet, néha 150-200 FPS-t is megy, a monitor meg csak 120Hz-en frissít, mégse jön elő. Erre válaszolnék is:
"Ami nálam 100Hz….nálad mennyivel megy a moncsi?és milyen felbontáson?" - nálam 1024*768, 120Hz-en. És mindenkinél kb. ennyi, aki rendelkezik egy manapság átlagos jobb 17-es, vagy 19-es monitorral.
Az NFS szaggatásálól is úgy írsz, mintha mindenképp szaggatna. Holott az én éppenhogy csak átlagosnak számító gépemen (ABIT BH6, TuaCeleron 1.2, 384 mega SD, Gef4 Ti4200) is tökéletesen folyamatos 1024*768*32 fullban, sőt feljebb is nyugodtan mehetnék, mert még a régebbi procimmal, egy Cel600@750-el is simán ment.
A mostani konfigon simán játszható minden más is, vagyis az se igaz, hogy 3-6 havonta fejleszteni kellene. Van ugyan egy eset, az 1024*768*32 kezd kimenni a gyakorlatból, egyre inkább magasabb felbontásokra térnek át a PC-sek. Ott már tényleg sűrűbben kell fejleszteni, dehát lejjebb lehet jönni simán 1600*1200-ról.
"Xbox nevezőn számolva, ami 700Mhz….tehát egy P4 1.6Ghz-en kétszer ilyen szépet…." - Itt is van egy kis tisztáznivaló. Nem igazán lehet csak a procik sebességéből számolni, hála a Windowsnak. Mert amíg az X-BOX-ban alig van feladata a procinak, addig a Windows alatt csak az OPrendszer 20+ taskot futtat egyszerre akkor is, ha semmit se csinálsz vele. Sokan fikázták is a 700-as procit az X-BOX-ban a megjelenése előtt, csak ők megfeletkeztek erről. Egyszerűen nem kell bele erősebb proci, és nem azért van benne ilyen, mert olcsó, hisz egy 1Ghz-s proci is csak minimálisan lökte volna meg az árát.