• neevous
    #11487
    7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    Persze, ez elég tág megfogalmazás, de a valóságban még ennél is engedékenyebbek a boltot. Mi például akkor is cseréljük a dolgokat, ha "túlkicsiatévé", vagy "inkábbmégisapiroskamerakell". Mindezt arcvágás nélkül, hiszen semmi anyagi kár nem éri a boltot, ha visszavesz egy sértetlen készüléket. Ha meg komoly baja van a cuccnak, akkor a fenti eset lép életbe.

    Aki meg sufniboltokban és nevesincs webshopokban vásárol az ne csodálkozzon azon, hogy egy olyan bolt, aminek semmi köze a magyarországi szervizhez és a magyarországi forgalmazóhoz, az mindent megtesz az érdekében, hogy ne kelljen lenyelnie egy eszköz árát tisztán mínuszként.