
| árgép| felbontás szabványok | kalibrálás| Dead Pixel Tester| Nokia Monitor Test| UDPixel| Panel típusok |
-
BenceYCE #11362 Ezzel az a baj, h az első hsz-ben:
"Mindennek ellenére játékra még úgylehet alkalmasabb is a plazma, mint az LCD, hiszen gyakorlatilag nincs input-lag, a válaszidő rendkívül alacsony, a színhűség csodálatos."
... elveszett emberünk a tények között, ugyanis a válaszidő nem azonos az input laggal. Ha kicsit utána jársz, rájöhetsz, h a válaszidő alatt a képernyőpanel reakcióidejét értik, tehát amit kap az elektronikától jelet, annak a váltakozási gyorsasága. Érthető, h ez játéknál filmnél egyaránt jelentős, ezért is figyelnek a gyártók rá, h ne mosódjon a kép ha pörgős film/játék jelenetek jönnek. Az input lag ezzel szemben a teljes jelkésést jelenti, ami filmnél nem túl érdekes, hiszen még a fél másodperces késés is jelentéktelen lehet. Értem ezalatt, h a hang előrébb jár mint a kép. Játéknál viszont, ahol mi határozzuk meg, h mi történjen a képen, nem csak visszajátszás van, ott egy 2 képkockás 33ms-os bemeneti jelkésés gyakorlatilag játszhatatlan szintet eredményez. Ez azért van, mert a jel sok áramkörön áthalad mire a panelre kerül (és szembesül a jelkéséssel). E tekintetben azok a tv-k jobbak amelyeken ki lehet kapcsolni az ilyen-olyan képjavító áramköröket. Olvassatok utána és járjátok körbe a témát vagy olyan TV-t vegyetek amiről más már csinált input lag tesztet valós időben egy CRT monitorral összehasonlítva. Ismételten mondom, h a DVI-HDMI kábeles megoldásnál jelentkezik, mert ebben az esetben van a TV-re bízva a képalkotás. D-SUB kábelen az input lag kevésbé jelentkezik. Mindenképp járjátok körül a témát, nem akarok senkit rábeszélni az LCD TV monitorként való használatára, de jobb a tényeket tisztázni. Input lag márpedig plazmánál is van, hiszen ott is átmegy a kép az elektronikán.