-
#12455
Na, én is olvastam az új szabályokat. A véleményem:
- Jó, hogy meg van szabva, hogy hány induló esetén milyen csoportbeosztások vannak, ez az előzőből hiányzott, és elég lol lett volna, ha pl. a C csoportban valaki egyedül futja le a versenyét.
- Az, hogy az összidő számítson az szerintem nagyon rossz. Gondoljátok el, hogy pl. az A csoportban Marki és Norbi egymást gyilkolja 30 körön át, így körönként 1 mp-el lassabban mennek, mert egymást akadályozzák. Valaki más, aki egyébként körönként átlagosan fél mp-el lassabb, mint a Ferrarik, a B csoportban senkitől nem zavartatva végigmegy. És ő nyeri a versenyt, csak azért, mert nyugodtan tudta hozni a saját tempóját. Még azt sem tartom kizártnak, hogy ennek az lesz a vége, hogy mindenki a C csoportba kerülésre fog hajtani az időmérőn. Így pont az marad el, amit szeretnétek, hogy izgalmas versenyek legyenek.
- Az oké, hogy mindenkinek végig kell menni, de azok, akik leszakadtak, azok hogyan fognak értékelődni? Gondolom első a megtett körszám, második az idő. Így hátrébb fog kerülni az, aki mindenkinél gyorsabban ment, de az uccsó körben leszakadt, mint az, aki rohadt lassan, egy kör hátránnyal ért célba. Végül is ez nem olyan lényeges dolog, de szerintem ez is úgy lenne jó, hogy a lekörözött versenyzőnek is vége a versenyének a leintés pillanatában, és ezt az időt számoljuk be. Persze az a baj, hogy ilyenkor az lfs nem írja ki a total időt, csak a köridőt...
- A szabályban az van, hogy újra lehet futni a versenyt, ha egy időben többen is leszakadnak. Ha ez az utolsó körben történik akkor is? Mit szólnátok egy forma-1-es szerűhöz, hogy a 75%-a után le kell inteni a futamot, az utolsó megtett kör számít (ehhez persze vissza kéne állítani azt a szabályt, hogy ne az elért időeredmény számítson), és ha még nincs meg a 75%, de már elmúlt mondjuk a 30%, akkor nem az egész futamot kell újraindítani, csak a hátralévő köröket, és a két verseny összidőeredménye számít (ilyen volt korábban a Forma-1-ben)