-
Marki.. #12280 Ha belegondoltok jég és jég között is elég jelentős különbségek lehetnek, nemhogy aszfalt és jég között. Ott van pl. a Curling, ahol nem véletlenül sikálják a jeget a csúsztató játékos vezényszavára, hanem mert rendkívül befolyásolja a korong útját, hogy milyen felületten csúszik. És nem csak a tapadásról beszélek itt. Közel sem lassított felvétele egy jégen való autózás az aszfalton autózásnak. Egy csomó dolog befolyásolja az autó mozgását haladás közben, nem lehet annyira leegyszerűsíteni. Pl. ha havon mész és blokkonak az első kerekek, nem biztos hogy ABS-es kocsival előbb megállsz, mint ABS felszereltség nélkülivel. A gumik ha blokkolnak, tolják maguk előtt a havat, ami mint ellenható erő lép fel és növeli a lassulást. Persze ez LFS-ben még nincs megvalósítva, de remélem előbb utóbb be lesz építve ez is. Ott volt pl. a Terep2 az INSANE elődje, biztos emlékeztek rá. Ott asszem különböző talajdarabokhoz más-más tapadás tartozott és elég élethűnek, érezhetőnek tűnt a fizikája. Amit nem tartalmazott az többek között a gumik dinamikus fizikája volt, ami LFS-ben már létezik. Szerintem aki autó szimulátor elkészítésére adja a fejét manapság, annak ebbe az irányba kell elmennie, ahogy Westék is mondják, a részletekben van a lényeg. Lehet egy egyszerű fizikával felvértezett szim is élethű közeli, nem azt mondom, de ha egy jó részletes fizikával megáldott szimmel kerül szembe, akkor bizony alább marad, legalábbis nálam. Persze a részletes fizika hátulütője éppen a részletességében rejlhet, mert ki tudja mennyire pontosak a a részletességet leíró definíciók, formulák, sok a hibalehetőség. És nem szabad elfelejteni, hogy továbbra is egyszerűsítésekkel kell élni, mert a mai számítogépek sebessége még nem teszik lehetővé, hogy atomi szintre lebontva történjen a fizika kiszámítása, és erre jelenleg nincs is szükség. Elég, ha bizonyos alkatrészegyütteseket veszünk és azokat mint egy kimenet-bement un. fekete dobozt vesszük, azért ez a neve, mert csak azt látod ami bemegy és kijön, a bemenet és a kimenet közötti kapcsolatot egy relative eszerűsített képlet, vagy képletek írják le.
Tényleg mi van a beígért giroszkópikus hatásokkal a kerekeknél, be van már építve LFS-be? Én még nem gyöződtem meg róla.