Icewind Dale II
  • Kotomicuki
    #434
    Köszönöm, kipróbálom a javaslatokat!

    A 4 harcos szintért +2 sebzést mindenki lekicsinyli, pedig ez támadásonként ennyi - haste, imp. haste ezeket duplázza - , kétkezes fegyverrel x1,5=3 ez a szám - ha meg még DUHM&tsai is besegítenek... - , tudtommal a kritikus szorzó csak utána szoroz, tehát ott is többszöröződik, távolsági fegyvereknél sem elhanyagolható, pláne, ha azok többször ütnek egy kör alatt -> egy 6 fős, ebben képzett és jól felszerelt társulatig mire elérnek az ellenfelek, vagy az idézmények nyújtotta védőfal mögül ekképpen hadakozva (nem HoF-ban!)...
    Mágus mellé a plusz HP-k sem jönnek rosszul, ha nem kifejezetten egykasztú, mágiára gyúrt egyént óhajtunk.
    Szvsz a harcosokat a fegyverarzenál silánysága veti vissza leginkább, mivel az adott "szinten"/térképen lévő ellenfelekhez a következőn lehet(ne) "hozzájuk valót" találni/venni - pl. +5-ös csatabárd is csak az utolsó térképen található. Ha már a BGII-ben lehetett +6-os fegyvere az egyénnek, akkor itt miért nem - ha már ennyire sikerült a mágiát túlerősíteni a mentődobásosdi, ellenállásosdi bonyolításokkal?! (A megfelelő mértékű kritikus) Sebzés helyett meg az instant kill dívik - ha van egyáltalán az adott szörnyhöz ilyen (HoF) - , ami megint egy játékélvezeti-faktorromboló hatást vált ki.

    A DEX-CON-WIS hármas értékeit nem szeretem 10 alá vinni, semelyik karakternél sem, mert csökkentik a mentődobások értékeit. Az erőt meg a teherhordó-képesség drasztikus visszaesése miatt nem óhajtom 10 alá állítani - papnál ekkor is kell az erős hátra "pazarolnom" egy pöttyöt, hogy normális páncélt ölthessen; máguskáknál meg azért, hogy a lőszer-tekercsek mellett az italokat-ékszereket is tudják cipelni. A bárd és a druida/pap keverése, az eltérő tulajdonságokat igénylő mágiák miatt, nekem legalábbis, nehezen járható út - boszival is csak a kisebb szintek varázslatainak a száma nőne meg(?) - , inkább a harcos(/paladin - a fegyverhasználhatóság/mentők miatt) felé hajlanék a keverésben.
    A bárd önmagában nudli. Itt még a BGII-ben extra erős mágiáját - ami karakterszinthez kötött és a bárd mint a tolvaj lépi ezeket... - is elvették tőle; kapott helyettük boszis-papos varázslatokat és különböző, a BGII-énél gyengébb énekeket. De ha van kit tápolnia - megvan a 4 szintnyi harcos is a front karaktereinél :) - , akkor azért nem olyan rossz az összhatás (HoF-ban már ez is kevés a sikerhez :( ).
    A druidát meg a kéregbőréért és légelementál(?) alakjáért "tartják" egyedül, de ezeket lehetne helyettesíteni, ill. ennyire nem bonyolódnék bele a számomra nem mindig egyértelmű matematikába, amit ez a játék használ.