Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • [NST]Cifu
    #998
    1.: Ezek a bizonyos gépek még nem voltak "lopakodók", a radarkeresztmetszet csökkentése ekkoriban még ismeretlen fogalom volt, a radarok elöli elbújásra alufóliacsíkokat szórtak nagy mennyiségben le (chaff), amik elvakították a radarokat.
    2.: A Horten fivéreken túl volt még egy ember, aki a csupaszárny gépek megszállotja volt, őt pedig John K. “Jack” Northrop-nak hívták. Az 1930-as években ő is kisérletezni kezdett a csupaszárny gépekkel, és 1939-ben elkezdte építeni első kisérleti gépét, az N-1M-et, ami 1940-ben szállt fel. A jó eredmények miatt a légierő egy csupaszárny bombázót rendelt tőle, de a technológia kipróbálására épült még egy kisérleti gép, az N-9M. Az XB-35 program 1941-ben indult, de kínosan lassan haladtak a gép fejlesztésével, így csak 1946-ban szált fel az első csupaszárny bombázó. Az XB- és YB-35-ösöket még légcsavarok hajtották, de aztán továbbléptek a sugárhajtóművek irányába, ebből lett az XB- és YB-49 csupaszárny bombázó. Összesen több, mint kéttucat épült ezeknek a prototípusaiból, végül az 1950-es évek közepén a programot leállították, arra való hivatkozással, hogy a technológia még nem elég fejlett egy csupaszárny gép létrehozásához. Northrop a háború évei alatt vadászgépeket is tervezett, mint például az MX-324.


    Northrop N-1M (első repülése 1940 július 3.)


    Northrop N-9M (első repülése 1942 december 27.)


    Northrop XB-35 (első repülése 1946 júniusa)


    Northrop YB-35-ösök


    Northrop YB-49-es


    Northrop MX-324 (első repülés: 1944)


    Szóval hogy az amerikaiak felhasználhatták-e a Horten / Gotha gépek tapasztalatait? Elképzelhető, hiszen a legtöbb német gépet alaposan átvizsgálták. De a csupaszárny gépek egyfelől nem jelentenek automatikusan lopakodó gépeket, másfelől csupaszárny gépeknél a Horten fivérek mellett mindenképpen meg kell említeni Jack Northrop nevét is.