Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
#8852
Ahol a gépek legkomolyabb üzemeltetési és gyártástechnológiai hiányosságairól és élettartamáról szó esik. A Me-262 hajtóműve pl. 25 órát bírt ki papíron. Ennyire tervezték, mert nem volt várható, hogy ennél többet túlél a gép. Viszont ez egy totális háborút leszámítva a gépet gyakorlatialg használhatatlannak minősít, mert gyakorlásra alkalmatlan. Dugattyús gépeknél is voltak nagyon alacsony élettartamú motorok, de azok olcsóbbak voltak.
Olyan forrás is, ahol a gépeknél olyan fajlagos és maximális teljesítmény adatok vannak, ahol minimális összehasonlítás legalább tehető.
Nem vágom, hogy a Me-262 kapcsán a csupaszárny német gépek hogyan jönnek képbe. Eszméletelnül túl van hypolve a német koncepcióterv szintet el sem érő ötletek nagy része, pl. a feni gépek is.
Gyakorlati alkalmazásban kb. alig fél tucat "csodafegyer" volt, aminek valós katonai haszna volt. Az egyik ilyen az Me-262 volt, a másik az irányított siklóbombák és a V-1, ha normális célokra használták volna. Nem így tették. Minden más pénzkidobás volt, semmi hasznuk nem lett volna sehogy vagy nem volt. Igen, előremutatóak voltak, de attól még vackok voltak. A V-2 olyan drága és pontatlan volt, hogy semmiféle értelmes cél nem volt számára.