Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • Willenbrock
    #6108
    Vajon mikor csinálhatta a tesztet Pokriskin?Erről nem találtam adatot a neten.1943 tavaszáig a német vadászgépek egészen fölényben voltak,a La-5 tömeges megjelenése a teljesítmény,manőverezőképesség,tűzerő tekintetében egyenlített-az igaz hogy a szovjet taktika és a gyengébb kiképzés miatt továbbra is a Jagdwaffe maradt fölényben kb 1944-ig,amikor meg már simán a nagy túlerő gyűrte le a német vadászokat,de akkor is inkább a nyugati hadszíntéren.1944 őszén Hartmann ás Potyondi vadászpilóták itt M.O felett simán aratták sorban a győzelmeiket Bf 109-esekkel Veszprémből felszállva.Időnként csupán párban szálltak fel a nagy mennyiségi túlerő ellenére-mégsem szedték le őket,sőt még ők tudtak leszedni 1-2 szovjet Maraudert.Tehát a VVS taktikailag még mindíg nem tudta az egyébként jó teljesítményű gépeit kihasználni.Valamiért pl. ragaszkodtak a kis magasságú bevetésekhez,még 1944-ben is ritkán mentek magasra.A fülkékből bár jó volt a kilátás-a kezelés körülményes volt,de ez pl. a P-47-es amerikai gépre is igaz volt állítólag.A USAF végig sokkal keményebb ellenfél volt,Hartmann 1945 elején mikor P-51-esekkel csapott össze 2-t le tudott szedni de aztán ki kellett ugrania mert akkora volt a túlerő hogy belátta hogy nem élheti túl sehogy sem.Orosz túlerő ellen sosem ugráltak ki tudtommal.A Bf 109G-14,G-10 pedig gyorsabbak voltak a La-5 FN-nél is.Az La-7 megjelenéséig ezek tehát megint teljesítményfölénybe kerültek.Ezért az összehasonlításnál az is számít hogy mikor volt az a teszt.