Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
#5695
A Volksjagert nem értem. Ha jól emlékszem egy tapasztalt pilóta szállt fel vele és még ő is belehalt ebbe. A He-162 minden lett volna, csak nem könnyen használható.
Az első prototípusnál történt az eset, a második tesztrepülésnél. A sorozatgyártott gépek egyre jobb és jobb volt megbízhatóság terén, okulva a tapasztalatokból (pl. a megfelelő ragasztóanyagok alkalmazása, a megfelelő technika alkalmazása a felvitelnél). A gép maga a legtöbb vele repült pilóta szerint nagyon jó volt, az persze tény, hogy nem volt egyszerű vele repülni. Itt igazából a gond ott volt, hogy a He-162 által megnyert tendert csak 1944 szeptemberében írták ki. Elég egyértelmű volt már ekkor, hogy Németország elveszett, de már korábban is inkább ezt a fajta megközelítést kellett volna használni, nem pedig a Me-262 szerű csúcstechnikás és csúcsigényes gépekét. Adolf Galland persze érthető okokból inkább a Me-262-őt favorizálta...
De egy Panther II még mindíg költségkímélőbb lett volna mint egy Maus vagy egy E100.Esetleg a Gustav féle vasúti ágyúk...
Egy Hetzer vagy Hetzer II. (ha lett volna) pedig még olcsóbb és még költségkímélőbb.
Igazából az üzemanyag hiány kérdőjelezte meg a leginkább ezeknek a fejlesztéseknek az értelmét.Még egy könnyebb olcsóbban gyártható harckocsi vagy vadászgép sem ér semmit ha nincs üzemanyag.
Ez (is) a lényeg, a nagy és nehéz harckocsi sokszorosát eszi meg üzemanyagban annak, amit egy kicsi és könnyű...