Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • NorBear
    #5626
    "A dolog ennél azért bonyolultabb a teljes magasság esetén."

    "Tudom a harckocsi magassága nem csak attól függ hogy hogyan vezéreljük ki a hajtást de bele számít..."

    "Sokat nyom rajta a parancsnoki kupola is.
    További, nem elhanyagolható tényező a hasmagasság.
    Azonos helyen és időben, egymás ellen harcoló nehézhk.-k adatai:
    P.V. magasság: 295cm, hasmagasság: 56cm.
    JSz2 magasság: 275cm, hasmagasság: 40cm.
    A teknő aljától a parancsnoki kupola tetejéig már csak 4(!)cm a szovjet hk. előnye.

    A nagyobb hasmagasság miatt jobb a terepjáró képesség, és nagyobb a személyzet menekülési esélye az alsó búvónyíláson keresztül."

    Lacusch ezek logikus érvek...elfogadom.A terepjáró képesség és a személyzet túlélési esélyeit valóban javítja egy magasabb hasmagasságú páncélos.De rontja is ha abból indulunk ki hogy egy magasabb harckocsit nehezebb álcázni illetve könnyebb célpontot nyújt.

    Arra lennék kiváncsi hogy ha a páncéltest lenne hosszabb 4cm-el -mondjuk a Panther páncéltestének alsó traktusában ahol a melső páncélozás függőleges acél páncélból áll-akkor ez mennyiben növelné meg a hk. tömegét?

    Biztos volt előnye a hátul kivezérelt hajtásnak különben nem lenne annyira elterjedt a modern tankok esetében.A bolygóművet hátra lehetett pakolni illetve nem volt szükség kardántengelyre így a legtöbb modern páncélosnál az egész motor szinte "mindenestül" kompletten cserélhető.Némileg le egyszerűsödött a hk. meghajtó rendszere is...