Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
NorBear #5452 Hát az amerikaiak mégis próbáltak a lehető leghamarabb megszabadulni az F-104-eseiktől (még maga Chuck Yeager is majdnem oda veszett az F-104-es miatt).A kanadai,olasz és a német gépek 30-50%-a balesetekben semmisült meg.Vajon az üzemeltetők hibája hogy a 20-ik század legbalesetrizikósabb gépe lett az F-104-es?
Azonban a Lockheed Európában sem az F-104 egyedülálló képességeivel hódított, hanem kb. 22 millió dollár kenőpénzzel, amelyet európai és japán politikusok között osztottak szét. (Ez a Nixon bukása után indított korrupció-vizsgálatban derült ki).Az F-104-esek talán a történelem kiugróan legkevésbé biztonságos repülőgépe volt, szinte kezelhetetlen.A balesetek kivizsgálásakor kiderült, hogy a legtöbb problémát a J79-es hajtómű szabályozható utánégető gyűrűje okozta, de a pilóta oxigénellátását biztosító rendszer is sokszor felmondta a szolgálatot, valamint a gép sajátos kialakítása miatt a műrepülés és a leszállás is problémás volt. A pilóták képzettsége és gyakorlottsága is hagyott kívánnivalót maga után, a NATO alapkövetelménynek számító havi átlag 20 óra helyett ugyanis csak 13-15 órát repülhettek.A balesetek során nagyon sok pilóta halt meg, ami változtatásokat generált. Az eredeti Lockheed C-2-es katapultüléseket Martin-Baker Mk GQ7A „dupla nullás” ülésekre cserélték, ami mindenképpen jó döntésnek bizonyult. A különböző műszaki változtatások és egyéb intézkedések hatására az 1968-72 közötti elviselhetetlenül sok 15-20 gép/év veszteségek csökkentek valamelyest, beállva az évi 7-8 baleset átlagra, amelyet a ’80-as évek elejei kivonásukig meg is őriztek az „özvegycsinálók”.
Említést kell még tenni a nagy szárnyfelületi terhelésről is ami a gép manőverező képességét nagymértékben csökkentette...
Egy kép a "szárnyaszegett madárkáról"