Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • Kurfürst
    #3617
    Ju 88 vs Bf 110 éjszakai vadászként, a 88-asnak az volt a nagy előnye, hogy sokkal több üzemanyagot szállíthatott, egész éjszaka fennt tudott maradni a levegőben és kergetni a brit négymotorosokat. A 110-es hatótávolsága relatíve kicsi volt, sok cumót (külső üzemanyagtartályokat) kellett rá aggatni. A 88-as sárkány is nagyobb volt, jobban elfért a személyzet, és ugye az akkor radartechnika igényelte a külön operátort. A bombatérben továbbra is tudtak bombákat szállítani, ezt néha kihasználták, berepültek az angol éjszakai bombázó bázisokhoz angliában, és ott szórták meg a reptereket ill. vadásztak a leszálló gépekre. Jobb típus volt a célra, a 110-est már csak amúgy is kényszerűségből gyártották a kezdeti 210-es széria kudarca miatt, aztán mert nem volt megfelelő éjszakai vadász.

    Teljesítményben szvsz nem volt olyan nagy különbség (legalábbis a kései Ju 88G változatokig, azok nagyon gyorsak voltak, főleg egy ekkora böszme géphez képest, bőven 600 km/h felett), az ellenfelek - a Mosquitokat leszámítva - amúgy is lassú négymotorosok voltak, azokat bármelyik éjszakai vadász könnyen elfogta, a gyakorlatban a bútorszállítók szvsz 250-300 km/h-nál többel nem mentek.