Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
#3581
Bizony és tegyük hozzá hogy akkoriban iszonyat léptékkel fejlődött a repülés. Míg a mai csúcsgépeken éveket "ülnek" mire megtervezik akkor még rittyentettek hirtelen ezt azt :) Például ott a Rata. A harmincas évek közepén/végén kiváló gép volt, mindenben a legjobbak között volt.
De.. nem volt rádiója, csak a vezérgépeknek, nyitott (ugye a közkeletű pilóta dolog miatt hogy érezni kell a szelet) stb stb. Akkor divat volt a csillagmotor, de nagy volt a homlokellenállása igy a "hagyományosak" később gyorsabbak lettek. Persze sokszor visszatekintettünk még a csillagra mert igénytelen volt, mig a hagyományossal sok macera lehetett...
És ebben a korban kellett választani a "jövő" vadászát. Hogy jó volt e a messzer? Igen. De megvoltak a maga korlátai. Kezdve a keskeny nyomtávtól, az alulfegyverzetségig.
Persze ne legyük igazságtalanok eredetileg a korszellemnek megfelelően volt tervezve. Azaz némi géppuska és oldja meg a pilóta. Csak később jöttek azok a gondok hogy egy négymotorost hogy lehet leszedni. Akkor is próbáltak reagálni (rombolók, gunpodok stb) de az már csak foltozgatás volt. Barkhorn szerint az F ek korai szériái voltak a legjobban repülhetőek. Mások szerint a G változatok későbbi változatai voltak jók mert azokban már "kiforrott" a fegyverzet. Pl Galland soha nem foglalt állást egyértelműen.
Ami pedig az angliai partraszállást illeti : soha nem volt komoly terv erre. Adolf sokszor játszott arra hogy majd jól megadják magukat mert reménytelennek látják a sorsukat.
Málta: Az első időkben kétségtelenül sokat segitett volna ha a konvojok átjutnak Rommelhez. De hogy Ő el tudta volna érni a kitűzött célokat? Ez a klasszikus történelmi HA kategória.