Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • [NST]Cifu
    #3136
    A "bombázó" és a "vadász" 262 változat között a különbség gyakorlatilag nulla - raktak egy bombafelfüggesztő pilont a törzs alá - ami akkora már minden vadászgépen szinte alapvető dolog volt, semmi mérnöki kihívás nem volt benne hogy felszereljék a gépre - kiszereltek két gépágyút és csókolom..

    Ennél kicsit több azért a különbség. Először is az A-2 változat kapott egy plusz tankot a törzs hátsó részébe, ez egyfelől növelte a hatótávolságot, amit a nagyobb tömeg és a bombák légellenállása csökkentett alaphangon az A-1-hez képest, továbbá feltöltve kiegyensúlyozta a bombák tömegét, ám éppen emiatt a felszállás után ebből a tankból kellett táplálni a hajtóműveket, hogy a bombavetésra üres legyen. Ha nem így történt, a gép farnehéz lett a bombák ledobása után, és a kezelhetősége nagyban romlott. A második dolog, hogy az A-2-esekből kihagyták a páncélozott üléstámlát, hogy csökkentség a gép tömegét.

    Hitler az ég világon semmivel nem késleltette a gyártást vagy a tervezést (a sárkány már 1942-ben repült ha jól emlékszem) azzal hogy megkövetelte - sztem elég ésszerűen - hogy a gép vadászbombázóként is bevethető legyen.

    Mi az ésszerű abban, hogy egy nagy sebességű vadászgépet vadászbombázónak használjanak?