Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
#3130
Először is a Me-262 elfogó vadászgépnek tervezték, a nagy sebesség és nagy magasságra volt kihegyezve, nem a földközeli repüléshez aerodinamikailag. Ezen felül a pilótának nagyszerű kilátása volt körkörösen, de előre-lefele (ami a bombázáshoz kellene) szinte semmi. Hogy ezt orvosolják, készült egy A2/U-1 változat, amelynek már volt rendes bombacélzó berendezése (mert az A2-nek még ez sem volt), az A2/U-2 esetén pedig az üvegezett orrba került egy bombavető tiszt, de ebből is csak két protopéldány épült. Volt még egy tervezet egy bombázó Me-262-es változat, amelynél a pilótafülkét előre tolták, a gép orrába, de ez nem került gyártásba.
Másodszor volt dedikált gázturbinás könnyű bombázógép, az Arado Ar-234, amely akár 3x akkor bombaterhet is vihetett (3x 500kg vs. 2x 250kg), a pilótának tökéletes kilátása volt bombázáshoz, mivel a gép orrában ült.
Göring és Hitler is ugyanazt a kérdést tette fel a Me-262 bemutatásakor, miszerint képes-e bombákat vinni. A gyár képviselői nem mertek nemet mondani, ennek köszönhető a "Jabo" változat, amelynél a 2 gépágyú maradt meg, és két 250kg-os bombát vihetett a gép az orra alatt. De semmilyen szempontból nem felelt meg erre a célra, a tervezők pedig továbbra is a bombázógépek elleni alkalmazást tekintették elsődlegesnek. Később Hitler annyit hagyott jóvá, hogy igen, lehet elfogó vadász, de lehessen szükség esetén Jabo feladatkörben bevetni. Mivel külön volt vadász és jabo változat, ez elég érdekes felvetés lehetett...


