Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • Kurfürst
    #2976
    Nem volt különösebb baj a fogyasztásukkal, csak benzinmotorok voltak és nem dieselek. A megbízhatatlanságról én még nem hallottam, a HL 230-at általában csak dicsérni szokták - egyébként is a StuGokban és a Pz III/IV HL 120-ra épült (gyakorlatilag annak megnagyobbított változata).

    A benzines motor többet fogyaszt mint a diesel, ez nyilvánvaló, és értelmetlen az összevetésük is, max. más benzinmotorhoz képest volna értelme, ott viszont jól szerepelnek az összehasonlításban, pláne hogy más nem is épített ilyen kraftos benzinmotort harckocsiba.. az amerikaik szerencsétlenkedtek vagy fél tucat összetákolt hk. motorral a Shermanben, a legkeményebb az volt amikor 6 (azaz) hat kisebb motorból raktak össze egyet, szervizelési rémálom volt.. az egy Ford GAA volt kiforott és használható.

    Az angolok szintén küszködtek a rendes motor hiányával, több harckocsiba összegányolt autóbusz motorokat építettek be párban (pl. Churchill). Az egyetlen használható darab a 27 literes Meteor volt, ez a RR Merlin repülőgépmotorból lett fejlesztve, annak hk-ba épített változata, a Cromwellba került, bár gyanítom a méretei jelentősek voltak (az eredeti Merlin két méter hosszú volt, igaz ott volt légcsavar reduktor és kompresszor is rajta).

    Az meg hogy az oroszok nem javították, gondolom valószínűleg abból fakad hogy nehézkesebben szereztek hozzá pótalkatrészeket, és valszeg a szerelőik sem tudtak annyira mit kezdeni a lényegesen kifinomultabb átvitellel.