Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
#1400
Szóval kb 1942 második felétől vagy 43 elején, amikor még volt gyártási kapacitás, elkezdik gyártani az akkori legjobb vadászgépet teljes kapacitással,ami az FW-190, itt a kérdés hogy milyen eredményre lett volna képes légvédelmi célokra használva,azaz helyben
Szóval.
1.: Ez esetben feltételezzük, hogy a Messerschmitt gyár privilégiuma megdől (az RLM őt favorizálta, lásd DB motorok esete), és ők is átállnak a Fockék gyártására. Ez politikai dolog, nem valószinű (ahogy sok más döntés mögött is a politika, és nem az ésszerűség állt).
2.: 1942-43-ban még a Me-109 sem volt rossz gép, és hozzá kell tenni, hogy az Fw-190 sem volt mindenható. Például az orosz Lavocskin vadászgépek alacsonyabb magasságban jobb fordulási képességgel rendelkeztek. 3000-5000 méter felett már mondjuk megkérdőjelezhetettlen volt a német gépek fölénye a keleti fronton, de ha kis magasságban kellett az orosz támadógépeket feltartóztatni...
3.: Ekkoriban már megjelentek a B-17-es bombázók a nyugati fronton. Az Fw-190A széria egyik fő problémája pont nagyon nagy magasságban közeledő amerikai bombázók elkapása volt, mivel a BMW motorok itt már nem muzsikáltak olyan jól. Ennek köszönhető a "Dora". A fő probléma, hogy nem olyan egyszerű átállni egy új motor gyártására a régi helyeken (ha ilyen egyszerű lett volna, akkor mindenhol DB motorokat kellett volna gyártaniuk csak).
de felvetődik egy másik kérdés is : a Me-262-őt mikor lehetett volna leghamarabb sorozat gyártani ?
Itt nem csak a gyártásról van szó, de a fejlesztésről is. Az Me-262 ekkor még csak az első lépéseit tette, és sok-sok műszaki problémával küzdöttek, főleg a hajtómű terén (az első BMW 003 hajtóműves Me-262 csak 1942 Júliusában szált fel). A hajtóművek megbízhatattlansága miatt (nemcsak a BMW 003, de a Jumo 004 esetén is) késett főleg a sorozatgyártás, de ehhez hozzájárult az is, hogy már 1943 végén elkezdett hiány mutatkozni egyes fontos nyersanyagokból (mint a króm vagy a wolfram), ami miatt át kellett tervezni a hajtóműveket. Ehhez még hozzájön a fent is említett politikai beavatkozás a gyártási és tervezési folyamatban, nevezetesen a jól ismert Hitleri parancs, miszerint az Me-262-est gyorsbombázónak kellett áttervezni...
Akárhogy is nézzük, 1944 előtt sehogy sem lehetett belőle sorozatérett típus...
Konklúzionk az hogy lehetséges lett volna hogy megtudják tartani az állásaikat, de hogy a magyar-német-olasz határt azt tuti.
Ismét kihagyod a politikai részt. Az olyanokat mint Olaszország kiugrása. Vagy azt, hogy Hitler visszavonulást megtiltó parancsai miatt komoly katonai erők lettek semmivé.
De a logisztikai részen is elvérzik a feltételezés. Ezen a területen belül ugyanis nincsenek jelentősebb olajkészletek. Emlékeztetőleg pontosan emiatt volt olyan fontos a déli hadseregcsoport feladata, majd a fordulópont után a romániai olajmezők és olajfinomítók biztosítása. Üzemanyag nélkül nehezen lehetne tartani azt a bizonyos határt.
Hasonlóak a problémák a fent említett stratégiai fontosságú nyersanyagok hiánya miatt, ezek a problémák már 1943 végén jelentkeztek. A keleti frontot ráadásul nem lehetett volna V-2 rakétákkal tartani. Azzal legfeljebb az Angliai helyzetett lehet volna esetleg megoldani, ám szerintem ez is hibás elgondolás. A terrorbombázáshoz kevés a V-2 egy tonnás robbanófeje, hiába gyártottak a háború folyamán több, mint 6000 darabot, hasonlísd ezt össze a szövetséges repülőgépek által ledobott bombamennyiséggel (egyes napokon több bombát dobtak le). Ha Anglia megtöréséről lenne szó, akkor inkább a tengeralattjáró-háborút kellett volna rendesen csinálni, és például nem leállítani a tengeralattjárók fejlesztését 1941 elején (ismét politikai döntés). A keleti front mókásabb, oda rengeteg ember és gép kellett volna (no meg hogy ne Hitler legyen a főparancsnok), hogy megállítsák a szovjetek előrenyomulását.