Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
ambasa #1370 Kedves Paul!
Nem szeretem az ilyen vitákat, mert nem derül ki melyik változatot hasonlítják össze melyik időszakban szerintem legelőször is ezt kellene tisztázni.
Szvsz ha nem nézük a Fw 190D/H változatát (Ta 152) akkor Én a Mustang P-51D változára szavaznék. Nem vagyok egy amerika barát, de Én a Mustangot tartom a 2 vh legjobb vadászgépének, egy egyszerű oknál fogva, mivel szerintem ez volt az az egyetlen vadászgép, amely nagy távolságot meg tudott tenni és az ellenség légterében eredményes harcot vívva ki tudta kényszeríteni a légifölényt. Ilyen repülőgépe egyik hadviselő félnek sem volt, csak olyan amely részterületeken múlta fellül. A mustang egyesítette magában a nagy sebeséget, a mozgékonyságot, az ellenséges célpontok elleni megfelelő tűzerőt (persze neki könnyebben sebezhető célpontjai voltak) és a nagy haótávolságot.
Persze, ha háború korai szakaszában hasonlítjátok össze Fw 190A-t a P-51A-val akkor a német gép a jobb, de ha a legnagyobb példányszámba gyártott változatokat haqsonlítjuk össze Fw 190A/F a P-51 D ellenében akkor a fent leírtak miatt az amerikaiakra szavazok.
Természetesen fent említett Fw 190D/H sokkal jobb volt az amerikai gépnél, de csak csekély számban állt rendelkezésre.
A vitához néhány szerintem fontos adat
sebesség/felületi terhelés/emelkedő képesség/hatótáv/fegyverzet):
Fw 190A-8: 652 km/h /237 kg/m2 /1097 m/s /800 /4gá + 2ngpu
Fw 190D-9: 681 km/h /232 kg/m2 /1280 m/s /832 /2gá + 2ngpu
P-51D: 699 km/h /208 kg/m2 /1059 m/s /3328 /6ngpu
Öszzeségében Én azért szavazok a Mustangra, mert el tudott menni az ellenséghez, és ott le is tudta győzni azt.
Csak hogy mindenkinek igazaa legyen, sajnos eredeti képet nem találtam
