Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
-
#12360
Termelhet az ipar akármit, ha a járművekbe nincs üzemanyag... Ezt ismerték fel a szövik, miután n+1 dolgot megpróbáltak szétkapni. Szénbányákat, nem sikerült. Erőműveket, nem volt komoly hatás. Golyóscsapágy gyár? Dettó. Olajpar? Nam, az bejött. Főleg, hogy támadás híján is hiány volt már 1943 közepén is. A német hajók pl. ezért (is) vesztegeltek a kikötőkben, mert egyetlen úton képesek voltak több ezer tonna nyersolajat elfüstölni. Még az akkori finomító technikával is 50% fehéráru arány kihozatallal ez eszméletlen sok benzin elpocsékolása volt...
A háború végén találtak egy rakás legyártott fegyvert, amit benzin és személyzet híján soha nem tudtak használni. Tehát, ami a fronton volt megszívta és te is leírtad, hogy a pilótképzés összeomlott. Én innentől fogva ez game over volt.
Hiába nőtt meg a német páncélos állomány, ha a benzinhiány miatt lényegben képtelenek voltak valódi manőverező harcot vívni.
A startégiai bombázás célja nem a gazdaság öncélú rombolása, hanem az ellenfél háború viselési képességének letörése. Ezen a téren márpedig 1944 közepére is sikert értek el, még ha nem is így képzelték el. A lakosságot megtörtni morálisan nem sikerült, de annak sem maradt el a hatása, hogy kezelni kellett a lakosság problémáit. A LW viszont lényegében megszűnt, mint frontlégierő. Még vicc is volt erről. Ha terepszínű gépet látsz, az a RAF, ha fémszínűt az USAAF, ha semmilyet, az a LW...
Az, hogy az iszonyatos légvédelmi löveg gyártásnak volt-e értelme, azt nem tudom. Soha nem láttam statisztikát a AAA vs vadászgép által okozott veszteségekről a RAF és USAAF vonatkozásában.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.12.24. 10:04:27