Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • Kurfürst
    #11691
    Azért hogy az XP-80-at meg a Meteort nem siettek hadrendbe állítani mert kiforratlan volt, az kicsit erős. Az XP 80 pl. kb. ugyanannyi idő alatt rántották össze a jenkik, mint a He 162-t, majd sietve kettőt átdobtak Olaszországba, ahol a hibák miatt hamarosan visszavonták a felszállási engedélyt a típushoz, az egyik vezető amerikai ászt, Bongot is ez a típus nyírta ki. A Meteornak meg az ég világon minden baja volt a fegyverzetétől, hajtóműveivel, stabilitással, mégis benyomták az angolok hadrendbe a V-1-ek ellen illetve Belgium fölött, gyakorlatilag a Me 262-vel egy időben. Az más kérdés hogy annyira szar volt még, illetve féltek a saját tűztől és irónikus módon attól, hogy esetleg a németek kezébe juthat, hogy nem erőltették nagyon (hasonlóan a korai ME 262 bevetési korlátozásokhoz, nagy magasság, saját terület felett stb.).

    A szokásos "csomó erőforrást emésztettek fel" (amitől én speciel a falra megyek, mert gyakorlatilag minden német fegyverre elsütik a tényektől függetlenül) ezekre a szövetséges típusokra igaz, mert a sorozatgyártást elkezdték, csak éppen hadszíntéren nem értek el velük semmit. Ezzel szemben a Me 262-nek, ami egy olcsón gyártható gép volt meg közel 700 lelövése volt, az ismert esélytelen körülmények között, a háború legvégére pedig kb. csak ezek repülhettek már a diesel üzemanyagok miatt (repbenzin hiány). A ME 163 persze egy elfuserált gondolat volt.