Minden amit a II. világháborúról és a Harmadik Birodalomról tudni lehet
  • harcu
    #1112
    "Valahol a Bf-109G környékén teljesen kifújt már a messzer. Csaknem 10 éve finomítgatott gép volt, amely már régen elérte azt, amit ki lehetett hozni belőle. "

    Csakúgy, mint a Spitfire. Amúgy a korban megfelelő Spitnek a Messer mindig kihívás volt, egyik sem nőtt a másik fölé, valamiben mindig jobb volt, mint a másik, egyéb esetben meg rosszabb, de kb. egyformák voltak. A Fw-190 egyértelműen jobb volt, de jobban megérte a Messer gyártása, mint átállni, addig is a fronton lévő alakulatok nem tudtak volna gépet kapni... szóval inkább gyártották tovább. Ez volt az egyik legracionálisabb döntése a németeknek.

    A P-51 nem volt jobb gép, csak a maga feladatkörében, ami a hosszú távú kísérő szerepkör volt. Itt tényleg nagyot alkotott, de repülési jellemzői nem voltak jobbak egy Messernél vagy egy Spitnél, ráadásul ez utóbbival azonos motor is hajtotta. (A Messzer motorja meg műszakilag jóval fejlettebb volt a Merlinnél). Mindezek ellenére a repülők összehasonlítása elég nehéz, mivel kismillió jellemzőjük van, és mindig a szerepkörüket kell nézni.

    A PzIV G/H széria lényege az olcsósága, könnyű gyárthatósága és megbízhatósága volt, ráadásul potens volt a szovjet harckocsikkal szemben (Ezek a jellemzői a szovjet T-34-es szériának is). A háború végén a németek azért futtatták fel a rohamlövek gyártást, mert jóval olcsóbb volt és egyszerűbben gyártható, és ha megnézzük, a legtöbbje a 75-ös löveg L/4X-es változatát hordozta, rosszabb páncélvédettség mellett, mint a Pz IV-esek.