.
-
COFair #864 Nem véletlenül nevezték a kilencvenes évek egyik legjobb szupersportkocsijának, valóságos bálványának a McLaren F1-et: 375 km/h-s végsebességével ő volt - és maradt még egyelőre ma is - a leggyorsabb szériagyártású autó, és számos gyorsasági, és gyorsulási rekord fűződik a nevéhez. Többek közt ez a járgány - pontosabban az LM változata - tartotta 1999 óta a nulláról száz mérföldre, vagyis kb. 160 km/h-ra való gyorsulás rekordját is 11. 5 másodperccel. Egészen idén szeptemberig. Csakhogy van egy olyan autó, amire mosolyogva mutogatnak az emberek az utcán, nyáron belesüt a nap, olyan stílusa van, mint egy igazi veteránnak, és Ferrarikat eszik reggelire. Viszont egy Zastava monstrumnak hat mellette, az extralistája pedig rövid, mint Kojak frizurája. Mégis megdöntötte a McLaren F1 ezen időeredményét! Persze erre a legtöbben megvonják a vállukat, mondván: "Na és? Sok víz lefolyt azóta már azóta a Dunán, az utóbbi egy-két évben pedig jobbnál jobb sportautók jelentek meg, melyek bizonyára legyőzték a "kiöregedett" McLarent." Ez a kocsi, amely hat század másodperccel 11. 44-re javította a rekordot, egy parányi, 1. 8 literes motorral szerelt Caterham R500 Superlight volt, ami tulajdonképpen nem más, mint az 1957-ből származó Lotus Seven modernizált verziója!
Íme:












A Királyi Autóklub 1975-ben kizárta a Sevent a nyílt pályaversenyekről, mert egyszerűen "túl gyors" volt... Csak az összehasonlítás kedvéért: az EVO magazin tesztje szerint az R500 egy brit versenypályán súlyos másodpercekkel megvert egy FIA GT szériájú pályaversenyautót és egy superbike-ot. Kínos...