\"bkv\"

Vélemények, tapasztalatok, történetek.

| busz | metro | villamos | trolibusz | hév | éjszakai | egyéb |
  • Pluskast
    #6744
    Teljesen igazad van. Ami a dolgot még "érdekesebbé" teszi, hogy miközben beindul a négyes metró, vele párhuzamosan a felette futó felszíni közlekedés (busz, villamos stb) tovább üzemel. Teljesen logikátlan. Az a baj, hogy ez az egész négyes metró Demszky vesszőparipája volt és egy tapotatt sem engedett abból, hogy ez ne épüljön meg. Aztán egy idő után már eljutott abba a fázisba amikor egyszerűen muszáj volt megépíteni. Aztán arról meg már ne is beszéljünk, hogy az eredeti nyomvonal ennél jóval hosszabb lett volna eredetileg (ki egészen Újpalotáig) csak ezt is jó magyar szokás szerint elcseszték.

    Amiről én tudok:

    3-as metró abszolút igaz. Pénz jó kérdés, hogy honnan lesz rá talán állja a kormány. Előzetes tanulmány szerint 150 milliárd az egész vonal felújítása, plusz kivinni (az eredeti tervek, illetve vállalt megállapodások szerint) kápmegyerig.

    A HÉV ismét egy jó kérdés. Jelenleg van olyan városvezetési koncepció, hogy átadják a MÁV-nak, így problem solved (gondolják).

    Kisföldalatti cseréje és felújítása attól válik függővé, hogy az EU következő 2020-as költségvetésében mennyi pénz fog jutni a nyugati pályaudvar felújítására és átalakítására. Ugyanis ha lesz annyi pénz mint amennyit a döntéshozók várnak akkor ennek keretén belül (elővárosi közlekedés alapján) felújítanák és meg is hosszabbítanák a kisföldalattit.