\"bkv\"

Vélemények, tapasztalatok, történetek.

| busz | metro | villamos | trolibusz | hév | éjszakai | egyéb |
  • Molnibalage
    #6743
    Semmiféle terhet nem fog levenni. Az egész 4-es metró koncepciója és megvalósult formája egy nagy gőzölgő, drága és haszontalan szarkupac. Ebben a formában semmi szükség nem volt rá, de abból a majd 500 milliárdból "fél Bp." közlekedésre rendezhető lett volna úgy, hogy agglomerációs problémákat is megold. A 4-es metrót a főváros utazóközönségének kb. 90-95%-a soha a büdös életben nem fogja használni, semmit nem érez belőle azt leszámítva, hogy annyi forrást vitt el, hogy egy évtizeddel visszavetette a pl. buszpark megújítását. 500 milliárdból az alábbira telne még mutyis viszonyok között is.

    3-as metró befejezése. Merthogy basszák emg a kedves döntéshozók még mindig nincs bejejezve, mikor már fel kellene újítani, mert a legújabb része is 25 éves, a legrégebbi meg majdnem 40... Sokan csak a metró ígérete miatt költöztek fel északra oszt most zötyöghetnek villamoson...

    A teljes busz- és trolipark cseréje. Ez kb. 80 milliárdba, ha kerülne. A buszgarázsok fejlesztése is legfeljebb tízmilliárdos nagyságrend. Ezt mindenki megérezné a városba. Lassan mondom, hogy mindenki megértse, mindenki.

    A HÉV szerelvények cseréje is értett vannak 40 évnél idősebbek is...

    Kisföldalatti szerelvények cseréje, kb. 40 évesek.

    Két új Bp. híd, pl. Csepel és Dél-Buda között.

    M0 ény-i szektorának befejezése.

    Néhány tucak km. villamosvágány felújítás, hogy valóban versenyképes alternatívák legyenek.

    A HÉV-metró összekötést is el lehetne kezdeni, stb.

    És még mindig nem vagyuk 500 millárd közelében sem... A 4-es metró helyett gyorsvillamos vagy végig buszsávot is ki lehetett volna jelölni, semmivel sem lett volna lassabb, mint a metró és P+R-re is telt volna. Ja, merthogy azt is kispórolták a metróból.


    Aki szerint a 4-es metróra szükség volt annak fényében, hogy milyen komplex, átfogó és egész városra kiterjedő lehetőségek lettek volna megvalósíhatóak ebből a pénzből azt elsőre csak elküldöm a francba másodjára meg virtuálisa fejberúgnám. Aki azzal jön, hogy "utazz a 7-es-en" azt is fejberúgnám. Ugyanis az 500 millárdból simán telt volna olyan alternatívráa, ami a 7-es buszcsalád gondjait is megoldja...