\"bkv\"

Vélemények, tapasztalatok, történetek.

| busz | metro | villamos | trolibusz | hév | éjszakai | egyéb |
  • Dzsini
    #6438
    A nagy járatokon és villamosokon nem tervezik a bevezetését, kivitelezhetetlen lenne.

    Nem BKV területen sok helyen van elsőajtós felszállás, a működése is változó:
    Van, ahol a buszvezető bemondja a hátul felszállóknak, hogy tessenek előrejönni és jegyet mutatni vagy leszállni, különben nem haladnak tovább - és a népharag elég gyorsan megoldja a helyzetet :)
    Van, ahol külön lámpát kapcsolhat a buszvezető, ha látja, hogy túl sokan vannak a megállóban vagy sietős a helyzet, és ezzel átmenetileg felfüggeszti az elsőajtós felszállást.
    Van, ahol egyszerűen nem nyitja a hátsó ajtókat addig, amíg a felszállásra várók oda nem értek mind az első ajtóhoz.
    És persze van, ahol a buszvezető lesz... nem foglalkozik az elsőajtózással, őt akkor büntetik meg, ha ellenőrzés van a járaton.

    A metrókról: a bevezetéskor (2012. szeptember) azt mondták, hogy havonta 2-4 új szerelvény áll forgalomba, csúcsidőben 20 körüli vonat van a hálózatban, az Alstom 22 szerelvényt szállít le az eredeti tervek szerint (a kötbérezés miatt ha jól tudom többet), mára a többség már új típus (én sokszor láttam már 2 egymás után közlekedőt, egyszerre mindkét irányban). A wiki szerint március-áprilisra megtörténik a teljes járműpark cseréje.