Kinetix

"Aki másnak felbontás...!"


  • Gabo
    #728
    SaWo:
    Véleményem szerint érdemes a Max 5-re átállni.
    Integrálták a Meshtools-t (4-eshez scriptként létezett), így pl. a subdiv modellezést kicsit könnyebbé válik. (Amúgy is éppen fejet készítesz... ;o) ) Integrálták a Reactor-t, amivel fizikai rendszereket tudsz modellezni, kicsit jobban, mint amit a max alapból nyújt. Finomítottak az Unwarp UVW-n, így a textúrázás is kicsit könnyebbé vált. Kicsit javíthattak a raytrace enginen is, legalább is egy-két képemnél egy kicsit jobb eredményt adott, mint a 4-es. (Gyorsabb azért még nem lett...)
    Integráltak a scanline-ba két Global Illumination megoldást is. Az egyik a Radiosity, amit elsősorban belső terek fizikailag pontos bevilágításához lehet használni. (Ezt a 3DS Viz-ből emelték át.) A másik pedig egy Light Tracer nevezetű GI megoldás külső terek világítási számításaihoz. Mint a kettő alkalmas szórt fény, indirekt megvilágítás számítására. A Radiosity megoldásuk nagy előnye, hogy viszonylag gyorsan megjeleníti a nézet ablakokban a várható látványt. Ennek ellenére persze továbbra is érdemes a külső renderelőket használni, hiszen ezek általában gyorsabbak és szebb eredményt is adnak. (Valamivel több mint egy hónapja beszélgettünk a különféle GI megoldásokról, azt hiszem pont ebben a topikban.)
    Bekerült egy új material is a kínálatba, amivel "rajzolt" képeket lehet renderelni. (Lassú, de biztos jó valamire...)
    A kezelő felületet is kicsit átrendezték.