Gabo#637
Chabee:
Nem vagyok benne biztos, hogy planekből építkezni túl effektív lenne. Ha valaki megérti a box vagy subdiv modellezés alapjait, akkor lényegesen gyorsabban tud haladni, mintha részekből foltozná össze a modellt. Ráadásul sokkal kevesebb a hiba lehetőség. Az elkészült modellt pedig alkalom adtán animálni is könnyebb lesz. A neten sok, jó subdiv tutorial található, csak keresgélni kell.
Néhány cím:
http://maxrovat.sns.hu/subdiv/subdivmodeling.htm
http://www.brilliant-creations.com/yodatutp1.htm
http://www.ksgfx.com/tutorials/charmodel_frames.htm
http://www.thehobbitguy.com/tutorials/polymodeling/index.html
A lényeg az, hogy jelen esetben az fej kontúr vonali mentén élhurkokat kell bevágni. Miután már kellő számú él és vertex áll a rendelkezésre, át lehet rendezni őket. Aztán újabb éleket kell bevágni oda, ahol nagyobb részletességre van szükség. Majd újabb átrendezés...
Lényegben olyan ez, mint a szobrászkodás. Lépésről-lépésre haladva folyamatosan finomodik a modell. Amikor már megvan a kellő részletesség, lehet tükrözni egyet a szimmetria tengely mentén, majd a két fél egyesítése után egy meshsmooth-ot ráengedni.
A lényeget egy hét alatt meg lehet érteni, ráadásul a Max 5-be a meshtools ide szükséges része már integrálva is van.