Kinetix

"Aki másnak felbontás...!"


  • Gabo
    #375
    Bituman:
    Ha subdiv modellezéssel készült volna, akkor valószínűleg a lowpoly modellen kicsit egyszerűbben el tudnád végezni az Unwarp UVW-t. Még a Max4 topikba írtam be egy címet mappolással kapcsolatban. (Ha kell megkeresem megint.) Az ott olvasottakból kiindulva, részekre kellene bontani a fát, majd külön-külön kiteregetni a törzset és a gyökereket. Miután ez megvan, Textporter-rel ki lehetne menteni a mappoláshoz a felületeket. Ezt követően pedig el lehetne készíteni Photoshop-ban a megfelelő textúrát.
    Mivel ez egy NURBS modell (vagy legalább is highpoly modell), gondolom a fenti módszer használata kicsit körülményes lenne. Ebben az esetben tényleg egyszerűbb egy külső 3D-s festő progit használni. (Vagy esetleg trükközni az Optimize módosítóval és utána unwarpolni.)
    Maga a material amit készítettél jól néz ki, de lehetne még finomítani egy kicsit. Egyrészt, meg kellene szerintem szüntetni a "csavarodását". Másrészt érdemes lenne egy nagyobb bitmapot (gondolom ez az alapja) vagy esetleg egy jó procedurális mapot használni, hogy ne legyen ennyire szembetűnő az ismétlődés.
    Ezen kívül, nem tudom milyen lesz a fa környezete. De szinte biztos, hogy a kérgen néhány élősdi, zuzmók, gombák és mohák is megtelepednek. Erre is érdemes figyelni.