Gabo#195
DEx-
Nem bántani akarlak, de itt ebben az esetben nem ez a lényegi különbség.
A Max egy scanline render rendszer, néhány (igen lassú) ray-trace rutinnal megtámogatva. Míg a Vray és a Brazil kimondottan ray-trace rendszernek készültek, erre lettek optimalizálva. Így érthető, miért annyira tetű lassú a Max a külső renderelőkkel szemben ray-trace tükröződések és fénytörések számításakor.
A Max5 ezen kívül már tartalmaz némi extrát. A radiosty-t belső terek, a LightTracer-t első sorban külső terek megvilágítási modelljénél lehet igénybe venni. (A radiosity is GI, csak egy másik megvalósítással. Max5-ben lényegében két GI megvalósítás is rendelkezésre áll.) A Vray és a Barzil szintén GI-t használ, de más megközelítéssel. Itt egy Monte-Carlo ray-tracing nevezetű módszer módosított változatát alkalmazzák. (Vagy bidirectional ray-tracing néven is emlegetik.) Mivel ezek elve ray-trace rendszerek, így érthetően jobban illeszkedik az említett módszer ezekhez, lévén itt is sugárkövetésről van szó. Ugyan azokat az optimalizálásokat lehet ennél is hasznosítani, mint a hagyományos ray-trace esetében. Ezért is gyorsabbak a külső renderelők GI terén is.
Animáció számítása esetében bármelyik módszert is használd, sebesség növekedést csak akkor érhetsz el, ha a textúrákba "beleégeted" a fény szóródás eredményét. Így is csak olyan animokat tudsz élethűen számolni, ahol csak a kamera mozog. Dinamikus jeleneteknél még mindig a hagyományos megvilágítás a legcélravezetőbb. (Bár ez leginkább csak a saját véleményem...)