Entropia Universe
A Project Entropia átdolgozott változata.
A Project Entropia átdolgozott változata.
-
donpedro #297 A craftolás ebben a játékban sajnos a gazdagok hobbija. Piszkosul veszteséges, egyszerűen lehetetlen vele profitot csinálni jelenleg. Legalábbis a kezdőknek, akik már legalább egy éve csinálják, azoknak van esélye arra, hogy ne bukjanak.
Az a gond vele, hogy a piacot elárasztják azok a tárgyak, amelyeket a vadászat során lehet szerezni. Ezekről a tárgyakról minden információ rendelkezésre áll, elég csak egy jobb klikkel megnézni az infoablakot, ellenben a craft-olt cuccoknál az infoablakban nincs semmi.
Másrészt pl. fegyvereknél a legjobb craftolt fegyver jelenleg az Odin nevű cucc, azonban amit láttam az aukción, az sem kellett senkinek. És ez nem meglepő, mivel az értékei nem emelkednek ki a többi közül, és nem lehet tudni, hogy mennyi a decay, vagyis lövésenként menyit romlik a fegyver állapota. Így aztán a vadászok jobban megbíznak azokban a fegyverekben, amiket már ismernek.
Alacsonyabb szintű crafterek pedig csupán a már jól ismert Jestereket tudják nagy számban legyártani (az imént említett Odin gyártására jelenleg egész Entropiában csak egy crafter képes...), ezekből pedig már így is túlkínálat van a piacon.
De hogy a kérdésre is válaszoljak, nyersanyagok kellenek hozzá (ore, enmatter), valamint egy úgynevezett minta/terv (Blueprint), ezeket oda kell vinni egy craft-masinához, ami aztán legyártja a kívánt eszközt. Vagy nem. És ez itt a gubanc, ugyanis még a legjobbaknál is nagyon sok a sikertelen kísérlet, amikor az összes nyersanyag elvész.
Van egy craftos ismerősöm, aki a legjobbak közé tartozik ezen a téren, ő végzett egy kísérletet, 100 db Jester D1-et próbált legyártani, ami a legegyszerűbben legyártható fegyver. 100 kísérletből 64-szer járt sikerrel, 36-szor viszont bukta a nyersanyagot. Ez pedig azt jelenti, hogy még ha sikerülne is hosszú hetek, hónapok alatt eladni az összes Jestert, akkor is kb. csak 80-90%-át kapná vissza a befektetett összegnek. Ha viszont csak simán leadná egy tt-nél, akkor ez 50-60%-ra csökken. Ne feledjük, hogy neki nagyon magasak a skill-jei, egy kezdőnek esélye sincs arra, hogy 64-szer sikerrel járjon. Az ő esetükben tehát az arány még rosszabb.
Fontos megjegyezni, hogy magasabb szintű eszközök gyártásával néhány (nagyon kevés) crafter már termel némi profitot, de amíg eljutottak idáig, addig több, mint 1000 dollárt invesztáltak a játékba (ez 10 000 PED)!!