• Solten
    #15090
    Ujabb Intel fail (foleg a fanboyok figyelmebe ajanlva): Komoly hibával érkezhetnek az első Sandy Bridge-E CPU-k.

    "Sajnos a VR-Zone információi szerint a Sandy Bridge-E más helyen is hiányos. Az új információk szerint a kereskedelmi forgalomba szánt asztali termékek a C1 steppingre épülnek, de ez a lapka tartalmaz egy hardveres hibát, ami lehetetlenné teszi a VT-d technológia támogatását.
    Ugyan a VT-d technológia sokak szemében lényegtelen, elsődlegesen a szerverekbe használt szolgáltatást jelent, a valóság azonban ennél sokkal bonyolultabb. A Waimea Bay platformot a vállalat lényegében a sok pénzt költő játékosoknak szánja, és az új generációs grafikus processzorok esetében az I/O virtualizáció hiánya komoly érvágás lehet. Az AMD új GCN architektúráját ez a probléma nem érinti, így az erre épülő Radeonok képesek közvetlenül elérni az x86 virtuális memóriát, de az NVIDIA számára az ehhez szükséges licenc hiányzik, vagyis a Kepler GPU-k esetben az egyetlen opció az x86 virtuális memória elérésére az Intel VT-d, illetve az AMD IOMMU technológiákon keresztüli I/O virtualizáció. Tekintve, hogy a C1-es steppingre épülő Sandy Bridge-E processzorokból hiányzik ez a szolgáltatás, az új generációs Kepler családba tartozó GPU-k összes képessége a Waimea Bay platformon belül egyszerűen nem használható ki. Sajnos ez komoly gond lehet, ugyanis a virtuális memória támogatása a GPU oldaláról lehetővé teszi a hardveres megatextúrázást és a hardveres textúra streaming algoritmusok kreálását, valamint jelentősen több adat kezelése oldható meg segítségével, azaz a játékok feldolgozásának sebessége számottevően gyorsítható. Az előzetes mérések szerint az AMD PRT (Partially Resonant Textures) eljárásával a textúrák frissítése akár a százszorosára is gyorsítható megatextúrázás alkalmazása mellett, és nyilvánvaló, hogy a Kepler családba tartozó GPU-k is képesek hasonló tempóelőnyre az I/O virtualizáción keresztül.
    A Waimea Bay platformra vágyó felhasználók számára gyakorlatilag két lehetőség adódik. Ha előre tudjuk, hogy úgyis az AMD új GCN architektúrájára épülő Radeont vásároljuk meg, akkor a C1-es stepping nem jelent az x86 virtuális memória kezelése szempontjából hátrányt, vagyis akár az első körben megvásárolható az Intel új rendszere. Amennyiben még nem döntöttük el, hogy Radeon vagy GeForce lesz a rendszerben, vagy konkrétan az NVIDIA Kepler architektúrájára pályázunk, akkor mindenképpen meg kell várni a javított Sandy Bridge-E processzorokat, vagy esetlegesen le kell mondani a Waimea Bay platformról. Ilyenkor az IOMMU támogatással rendelkező AMD FX, vagy az aktuális LGA1155-ös tokozású Sandy Bridge termékek közül kell választani a Core i5-2400, az i5-2500 és az i7-2600 sorozaton, illetve még a Core-i5 2390T jelzésű terméken belül. Fontos megjegyezni, hogy a K-ra végződő, szorzózártól mentes megoldások sajnos nem támogatják a VT-d technológiát, így a játékosok körében népszerű i5-2500K és i7-2600K esetében csak az új generációs GCN architektúrára épülő Radeonok képesek majd elérni az x86 virtuális memóriát. Ezt a logikát alapvetően nem értjük, hiszen valószínűleg nem kevés felhasználó gondolkodik egy NVIDIA Kepler GPU társításán a már meglévő Core i5-2600K és i7-2600K jelzésű termékek mellé, ám a VT-d technológia tiltása mellett egy fontos szolgáltatást nem tudnak majd kihasználni."

    Teccikerteni? Az Intel lekorlatozza a felhasznalot, ne tuningoljon de virtualizaljon, ha tuningolni akar ne virtualizaljon, ha mindkettot akarja vegye mar meg a kodraga "E"-s cumot... Ja, perpill. nem tudja mert hibas. Hoppsz. Radeont termeszetesen ez a problema nem erinti, sajnos az Nvidia fanboyok meg vannak love, koszonjek meg Intel bacsinak...